رئیس اینستکس 22 دی به ایران سفر می نماید

به گزارش مجله زیتوا، عباسعلی قصایی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آلمان درباره اضافه شدن 6 کشور دیگر اروپایی به اینستکس و امیدواری به راه اندازی این سازوکار با اعلام این خبر گفت: امیدواریم میشائیل بوک در سفر به ایران خبرهای خوبی را هم به همراه بیاورد.

رئیس اینستکس 22 دی به ایران سفر می نماید

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

وی اضافه کرد: رییس اینستکس در جریان سفر خود به تهران در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان شرکت خواهد نمود و ما برای این جلسه از مقامات و مسئولان سیاسی و مالی کشور نیز دعوت نموده ایم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آلمان درباره خوشبینی به راه اندازی این سازوکار و انجام تراکنش ها نیز گفت: در سفرهای قبلی، آقای بوک تاکید داشت که در حال ارزیابی شرایط و آشنا شدن با مسائل است ولی خبرهایی که از وی داریم آن است که شرایط بهتر شده و امیدوارانه تر صحبت می نماید.

قصایی توضیح داد: با این حال اینگونه اظهارات به معنای حل شدن تمامی مسائل نیست. اگر این سازوکار کمکی نیز داشته باشد در درجه اول برای بحث دارو و تجهیزات پزشکی خواهد بود و سپس شاید صنایع غذایی و برای بیشتر از این را نمی توانیم از اینستکس تصور داشته باشیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره پیش بینی از رقم تراکنش ها به وسیله اینستکس نیز گفت: عدد دقیقی را نمی توان در این زمینه پیش بینی کرد، اما ارقام کوچک اصلا به ما کمکی نخواهد نمود و برای درست شدن اصل تجاری، احتیاج به ارقام میلیارد دلاری داریم.

وی با اشاره به شرایط سیاسی اروپا و به ویژه سه کشور حاضر در برجام، گفت: بعد از انتخابات پارلمانی اخیر، انگلیس به یک ثباتی رسیده ولی در آلمان شاهد تضعیف احزاب قدیمی و قدرت دریافت احزاب جدید هستیم که برای به ثبات رسیدن، احتیاج به مقداری زمان وجود دارد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و آلمان ادامه داد: برگزیت در حال رسیدن به نقطه پایانی است و می بینیم که در حال حاضر از آمریکا، چین و فرانسه تا چندین کشور همسایه ما هم دارای تلاطماتی هستند و امیدواریم که در این شرایط، اینستکس بتواند حداقل امکاناتی را برای ما به وجود بیاورد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 368

به "رئیس اینستکس 22 دی به ایران سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اینستکس 22 دی به ایران سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید