راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی افزاره های میکرو و نانو در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

به گزارش مجله زیتوا، آزمایشگاه تحقیقاتی افزاره های میکرو و نانو در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور ریاست دانشگاه، جمعی از مدیران و اعضای هیات علمی راه اندازی شد.

راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی افزاره های میکرو و نانو در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

به گزارش گروه استانهای خبرنگاران، آزمایشگاه تحقیقاتی افزاره های میکرو و نانو در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور ریاست دانشگاه، معاون اداری اقتصادی، معاون پژوهش و فناوری، رییس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و جمعی از مدیران و اعضای هیات علمی راه اندازی شد.

بهرام عزیزالله گنجی رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و سرپرست آزمایشگاه تحقیقاتی افزاره های میکرو و نانو گفت: این آزمایشگاه در جهت ارتقای دانش فنی در زمینه میکرو و نانو الکترونیک و سیستم های ریز ماشین کاری MEMS & NEMS فعالیت می کند و با آنالیز احتیاج صنایع مختلف و اجرای طرح های تحقیقاتی و اجرایی می تواند بسیاری از فرایند های ساخت انواع ادوات پیشرفته مانند سنسور ها و ادوات الکترونیک را انجام دهد.

سرپرست آزمایشگاه تحقیقاتی افزاره های میکرو و نانو گفت: فعالیت های تحقیقاتی ای که در این آزمایشگاه می تواند صورت بگیرد ساخت انواع سنسور ها مانند سنسور مقدار گیری فشار، حرارت، دما و شتاب سنج، میکروفن و بعلاوه انواع سلول های خورشیدی، سنسور هایی که کاربرد پزشکی دارند مانند فشار خون، قند خون، فشار جمجمه و سنسور هایی که در قلب استفاده می گردد.

دکتر بهرام عزیزاله گنجی گفت: در این آزمایشگاه با توجه به امکانات موجود، تمامی سنسور ها در حد آزمایشگاهی فراوری می گردد و آزمایشگاه آماده ارائه خدمات به دانشگاه های دیگر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1549

به "راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی افزاره های میکرو و نانو در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی افزاره های میکرو و نانو در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید