رشد پروپاگاندای برترپنداری سفید در آمریکا

به گزارش مجله زیتوا، براساس گزارش جدیدی که لیگ ضد افترا در اختیار خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار داده، پروپاگاندای برترپنداری سفید در سال 2020 در سراسر ایالات متحده به سطوح هشدار دهنده ای رسید.

رشد پروپاگاندای برترپنداری سفید در آمریکا

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

براساس این گزارش که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، تعداد 5125 مورد نژادپرستی، یهودستیزی، ضد همجنسگرایی و دیگر پیغام های تنفرآمیز در اطلاعیه های کاغذی، برچسب ها، بنرها و پوسترها دیده شده است.

این سازمان تنفرستیز خاطرنشان کرد، این حدودا دو برابر 2724 موردی است که در سال 2019 گزارش شده بود. تخمین پروپاگاندای آنلاین دشوارتر است و این احتمال وجود دارد که آن موارد به میلیون ها مورد برسند.

لیگ ضد افترا که بیش از یک قرن پیش راه اندازی شد، تاکید نمود که سال گذشت شاهد بالاترین سطح پروپاگاندای برترپنداری سفید از حدود یک دهه پیش بوده است.

این گزارش در شرایطی منتشر می گردد که مقام های آمریکایی در حال تحقیق و پیگرد عواملی هستند که ژانویه به کنگره حمله ور شدند؛ بعضی از آنها به ارتباط یا اعلام حمایت از گروه های تنفرپراکن و چریک های ضد دولتی متهم هستند.

جاناتان گرینبلات، مدیر اجرایی این گروه گفت: در حالی که ما برای درک و آنالیز چهار سال گذشته کوشش می کنیم، همیشه به ناآرامی شارلوتسویل و آشوب کنگره می رسیم. حقیقت این است که بین بازه زمانی این دو ماجرا، اتفاقات زیادی رخ داد.

کریستین پیکیولینی که سابقا از افراطگرایان دست راستی بود و گروه تندرو پروژه رادیکال های آزاد را تاسیس کرد، میگوید افزایش پروپاگاندا در این حقیقت نهفته است که برترپنداری سفیدپوست و جذب افراطگرایان به بحران ها به چشم فرصت می نگرند.

پیکیولینی به آسوشیتدپرس گفت: آنها از تردید و هراس ناشی از بحران، برای جذب عوامل جدید با توجیه ما مقابل آنها استفاده می نمایند و طرف دیگر را مقصر درد و رنج، شکست یا اندوه خودشان به تصویر می کشند. تردید کنونی که با پاندمی کرونا، بیکاری، انتخابات جنجالی، اعتراضات بر سر کشتارهای فراقانونی سیاهپوستان به دست پلیس و زمینه نژادپرستی در کشورمان ایجاد شده، موج فوق العاده ای برای جذب آمریکایی هایی فراهم نموده که از تغییر و پیشرفت بیمناک هستند.

براساس این گزارش، دست کم 30 گروه برترپندار سفید معروف در پشت پروپاگاندای تنفر قرار دارند. اما سه گروه شامل جبهه میهن پرست، کلوب سوسیال ناسیونالیست ها و انجمن میراث اروپایی نیوجرسی، عامل 92 درصد این تحرکات هستند. بالاترین سطوح این نوع تبلیغات در تگزاس، واشنگتن، کالیفرنیا، نیوجرسی، نیویورک، ماساچوست، ویرجینیا و پنسیلوانیا دیده می گردد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1256

به "رشد پروپاگاندای برترپنداری سفید در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد پروپاگاندای برترپنداری سفید در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید