برطرف کمبود داروی انسولین از امروز در یزد

به گزارش مجله زیتوا، خبرنگاران/یزد مدیر نظارت بر امور دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: طبق برنامه ریزی های اجرا شده از امروز 11 خردادماه انسولین مورد احتیاج بیماران به اندازه کافی در تمام شهرستان های استان یزد توزیع می گردد.

برطرف کمبود داروی انسولین از امروز در یزد

دکتر بهروز حیدری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اهمیت کمبود توزیع یک سری از داروهای وارداتی در کشور، اظهار کرد: یزد هم از جمله استان های درگیر در بحث کمبود داروهای وارداتی نظیر انسولین است و امیدواریم با هماهنگی اجرا شده هرچه سریعتر نسبت به برطرف این دغدغه اقدام گردد.

وی با بیان این که در دو هفته اخیر تمام تمرکز معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در تأمین انسولین مورد احتیاج استان معطوف شده است، اضافه کرد: بعد از مکاتبات مستمر و پیگیری های مکرر بحث تأمین سریع و توزیع انسولین مورد احتیاج استان یزد تصویب و این مهم در دستور کار ویژه سازمان غذا و دارو قرار گرفته است.

مدیر نظارت بر امور دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره احتیاج بسیاری از شهرستان های این استان به داروی انسولین، گفت: طبق هماهنگی های اجرا شده تا خاتمه امروز یکشنبه 11 خردادماه انسولین مورد احتیاج بیماران به مقدار کافی بین داروخانه های استان یزد توزیع می گردد.

حیدری با توجه به این که انسولین از جمله داروهای وارداتی کشور است، توضیح داد: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده در سازمان غذا و دارو و همچنین به منظور مدیریت بهتر، از این پس توزیع انسولین در کل کشور با ملاحظات و دقت بیشتری انجام می گردد.

وی در خاتمه با بیان این که توزیع انسولین از این پس بر اساس ضرایب جمعیتی توزیع خواهد شد، اعلام کرد: با توجه به تعداد بیماران دیابتی در استان یزد مقرر شده که این دارو به اندازه مورد احتیاج و کافی بین بیماران توزیع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 753

به "برطرف کمبود داروی انسولین از امروز در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف کمبود داروی انسولین از امروز در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید