روستای درک زرآباد ؛ پیوند صحرا و دریا

به گزارش مجله زیتوا، روستای درک زرآباد که به روستای درک نیز معروف است یک ویژگی منحصر به فرد دارد و آن اینکه تنها نقطه ای از ایران است که صحرا با دریا پیوند می خورد و می توانید به طور همزمان از زیبایی دریا و صحرا لذت ببرید. در ادامه با سفر زون همراه باشید تا شما را با یکی از هیجان انگیز ترین و زیباترین روستاهای ایران یعنی روستای درک زرآباد آشنا کنیم.

روستای درک زرآباد ؛ پیوند صحرا و دریا

توئیتر روستای درک زرآباد را به ما داد

واقعیت اش این است که توییتر این روستا را به ما معرفی کرد، نوید یکی از بچه محله های قدیمی فضای توییتر است که روستای درک را تقریبا مشهور کرد. یک توییت ساده در خصوص این روستا، حدودا شیصد باری باز نشر شد و توانست حدودا سه هزارعدد لایک هم بگیرد از آن موقع بود که روستای درک زرآباد بر دهان ها افتاد و سبب شد نوروز در این روستا جایی برای سوزن انداختن نباشد.

کلیاتی درباره روستای درک زرآباد

روستای زرآباد در جنوب استان سیستان و بلوچستان واقع شده است جایی که ساحل دریای عمان است. ساحل اش شنی و چشم اندازی دارد که هیچ جای ایران همچون آن وجود ندارد. ساحل روستای درک زرآباد در جهان هم جزو معدود مکان ها است و کمتر جایی مانند آن وجود دارد. ساحل روستا، علاوه بر اینکه شنی است، در دل آن صخره های متعددی نیز وجود دارد که در برخی جاها مرجانی می گردد.

ساحل بکر درک در صد و هفتاد کیلومتری غرب چابهار واقع شده است. این روستا مابین دوراهی بندر چابهار و بندرعباس واقع شده است. مردمان آن گویش بلوچی خود را حفظ نموده اند. برای پیدا کردن درک پیشنهاد می کنیم از محلی ها یاری بگیرید آنها به خوبی منطقه خود را می شناسند چرا که تقریبا هیچ تابلوی خاصی نمی بینید که شما را هدایت کند.

سه ساحل مشابه ساحل روستای درک زرآباد وجود دارد

چند نقطه در جهان بیشتر نیست که دریا و صحرا با یکدگیر در یک قاب بگنجند. سواحل کشور نامبیا و سواحل کشور شیلی مطرح ترین ساحل های شبیه روستای درک زرآباد دارد.

روستای درک زرآباد تجربه تماشا رمل و دریا در کنار هم

حال که به ویژگی های کلی این روستا اشاره داشتیم در قدم بعدی شما را با کارهای هیجان انگیزی که می توانید در آنجا انجام بدهید آشنا می کنیم.

رمل هایی با خاصیت درمانی

یکی از مواردی که شاید در روستا ببیند مردمانی است که برای رهایی از دردهای عضلانی و استخوانی خود را با شن ها پوشانده اند، محلی ها اعتقاد دارند که این رمل ها خاصیت درمانی دارند. پیشنهاد می کنیم این کار را امتحان کنید کار جالبی حداقل به نظر می رسد.

آفرود

رمل های شنی، ساحل گسترده در ساحل، موقعیت منحصر به فردی برای آفرود بازها به وجود آورده است. آفرود کردن در این ساحل هیجانی است منحصر به فرد که تقریبا در کنار هیچ بخش از ساحل های ایران نمی توانید آن را تجربه کنید.

جاده بی نظیر کنارک به درک

اگر از سمت چابهار و کنارک به طرف روستای درک زرآباد راه بیافتید. جاده چشم انداز ای بسیار زیبا در اختیارتان می گذارد که هوش از سر هر جنبنده ای بیرون می برد.

پیاده روی و عکاسی

عکاسی و پیاده روی در این مکان نه تنها که سرگرمی است بلکه کاری هیجان انگیز به شمار می آید چرا که ساحل به قدری زیباست که در هر لحظه چشم انداز ای خاص جلویتان قرار می دهد که نفستان را بند می آورد.

آیا در روستای درک مکان اسکان وجود دارد؟

به علت بکر و کوچک بودن روستای درک، مهمان خانه ای برای اقامت وجود ندارد اما اگر از محلی ها مکانی برای ماندن بخواهید آنها به شما پیشنهاد هایی خواهند داد. هزینه اسکان در این روستا شبی صد هزار تومان است گرچه با کمی تعامل با اهالی می توانید این قیمت را پایین بیاورید. در هنگام نوروز سخت بتوانید در این روستا مکانی را پیدا کنید پس سعی کنید خود را برای هر حالتی آماده بکنید. حتی اگر جایی پیدا نکردید و تنها جایی که می توانید شب را در آن بگذرانید ماشین هایتان است پیشنهاد می کنیم که بمانید، لذت تماشا آسمان دریا در کنار آسمان کویر چیز کمی نیست.

خیانت صدا و سیمایی به درک

اخبار دستگیری اشرار در استان سیستان و بلوچستان انقدر در اخبار صدا و سیما گفته شد که این استان پر پتانسیل برای گردشگری نا امن نامیده شد در حالی که گردشگران بسیار آن را جزو امن ترین استان های ایران بر شمرده اند. در خصوص روستای درک زرآباد نیز گفته ها به همین شکل است و همه اذعان دارند با وجود مردمان خونگرم و محلی زر آباد همه چیز در امن ترین حالت خود واقع شده است و با خیال راحت می توانید در آنجا کمپ بزنید.

نکته بسیار مهم برای آنها که می خواهند در روستای درک بمانند

روستای درک زرآباد از مراکز خرید و پمب بنزین ها بسیار دور است هنگامی که با ماشین به آنجا می روید حتما از پر بودن باک ماشین خود مطمئن باشید چرا که راستا برگشت تا اولین پمب بنزین بسیار دور است. نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید خوراکی است. در روستا خوراکی وجود دارد ولی بهتر است با خود خوراکی ببرید تا اقامتی شیرین در این مکان داشته باشید.

برترین زمان سفر به این روستا از اواخر آبان تا اوایل فصل بهار است، فصل تابستان اصلا تماشا این روستا پیشنهاد نمی گردد. گرچه این روستا به علت وزش بادهای موسمی کمی خنک تر از منطقه ها اطراف خود است.

چیزی که نباید در روستای درک از دست داد چشم انداز غروب و طلوع خورشید است، طلوع در درک در کویر اتفاق می افتد و غروب آفتاب در دریا رخ می دهد. تماشا همین چشم انداز به مقدار چند سفر خارجه می تواند مجذوب کننده باشد.

سفر روستای درک زرآباد قطعا یکی از سفرهای ماندگار برایتان می گردد راضی می شویم تا در خصوص سفر به این روستا اگر نظر و یا نکته ای دارید آن را با سفر زون در میان بگذارید تا همه خواننده های این مطلب از آن بهره بگیرند.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1839

به "روستای درک زرآباد ؛ پیوند صحرا و دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای درک زرآباد ؛ پیوند صحرا و دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید