رکورد ابتلای روزانه بار دیگر شکسته شد، سوغات انگلیسی در یزد

به گزارش مجله زیتوا، خبرنگاران/یزد سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از ثبت جدیدترین رکوردهای کووید 19 در فروردین 1400 در استان یزد اطلاع داد.

رکورد ابتلای روزانه بار دیگر شکسته شد، سوغات انگلیسی در یزد

دکتر ابراهیم سلمانی گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 149 بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند که از ابتدای سال تا به امروز یک رکورد محسوب می گردد.

وی با اشاره به شناسایی 9 سرخوشه کرونای جهش یافته در استان، ادامه داد: تا به امروز 45 سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان شناسایی شدند.

سلمانی با اشاره به موارد جدید واریانت انگلیسی اضافه نمود: 3 سرخوشه در اردکان، یک سرخوشه در میبد، 2 سرخوشه در مهریز، 2 سرخوشه در خاتم و یک سرخوشه در شهرستان اشکذر شناسایی شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار کرد: تا به امروز کرونای جهش یافته در شهرستان های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، خاتم، تفت، مهریز و اشکذر به ثبت رسیده است.

وی گفت: در شبانه روز گذشته، سه بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

سلمانی اضافه نمود: در شبانه روز گذشته، 49 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شدند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، 168 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 30 نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می نمایند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: کرونای انگلیسی روز به روز در یزد جهش می گیرد و آرام و بی صدا در گوشه و کنار یزد رو به افزایش است و مسافرانی که آن را سوغات می دهند و به دیارشان می برند.

وی تاکید نمود: کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، دورهمی، برپایی مراسم های عروسی و ترحیم و دید وبازدیدهای نوروزی سبب شده تا هشت شهر یزد درگیر بیماری جهش یافته انگلیسی باشد و با این شرایط، همچنان رخ یزد زرد و آبی است.

به گزارش خبرنگارانو به نقل از وبدا یزد، سلمانی توضیح داد: برگزاری هرگونه دورهمی و انجام سفرهای غیر ضروری سبب چرخش ویروس کرونا، افزایش میزان ابتلا و به تبع آن افزایش فوتی ها خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1321

به "رکورد ابتلای روزانه بار دیگر شکسته شد، سوغات انگلیسی در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد ابتلای روزانه بار دیگر شکسته شد، سوغات انگلیسی در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید