سفر به عنوان یک منبع فعالیت های بشردوستانه

به گزارش مجله زیتوا، در تمام مناطق جهان، یک منبع جدید توسعه مساعدت بین المللی معروف به مسافر دوستی در حال شکل دریافت می باشد. مسافران روشن فکر و آژانس های مسافرتی، زمان، استعداد و سرمایه خود را صرف بهتر شدن مکان های دیدنی می نمایند. مسافر دوستی به عنوان شیوه ای شرح داده می گردد که گردشگران از کمک های اقتصادی (یا سایر مساعدت ها) برای کمک رساندن به حفظ و مدیریت مکان های دیدنی استفاده می نمایند. انتظار می رود که این رویداد به صورت تصاعدی رشد کند و در جهت کمک به سفر کردن و جهانی شدن حرکت کند.

سفر به عنوان یک منبع فعالیت های بشردوستانه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط بورسیه تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

فعالیت های نوع محبت آمیز منافع زیادی به همراه دارند. بدیهی است که کشورهای بازدید شونده از سرمایه های افزایش یافته برای حفاظت از محیط زیستشان سود می برند، در حالی که کمبود سرمایه در زمینه گردشگری پایدار، یک مشکل دنیای رو به رشد است. همچنین این افزایش سرمایه گذاری به نفع خود مسافران نیز می باشد. سفر یک فرصت عالی فراهم می نماید تا بی واسطه شاهد عینی زیبایی و ظرافت جوامع دیگر، فرهنگ ها و نظام های طبیعی آن ها باشیم. این قبیل تجربه ها تمایلات نوع محبت آمیز شدیدی ایجاد می نمایند. اکثریت مسافران بر این موضوع توافق نظر دارند که وقتی کشوری که به آن سفر می نمایند از جاذبه های مکان های طبیعی و تاریخی و فرهنگی اش به خوبی محافظت می نماید، سفر آنان به یادماندنی تر می گردد.

همچنین سازمان های گردشگری از مسافر دوستی استفاده می برند. آن ها به منظور ارائه منفعت های راهبردی بیشتر برای شرکت ها که شامل تمایز برند، بهبود تصویر مقصد، فروش بیشتر و وفاداری بیشتر به برند است، مسافر دوستی را ارایه می دهند. دنیاگردان، نوع برجسته ای از تعهد و مسئولیت را برای سفر کردن مطرح می نمایند که در جهت حفظ محیط های محلی است و سبب جذب بازدیدنمایندگان به فرهنگ محلی می گردد و منافع بسیاری برای جامعه محلی به همراه دارد. تحقیقات پیشین نشان می دهند که شرکت های مسافرتی می توانند با اتخاذ سیاست های اخلاقی مزایای رقابتی به دست آورند.

هم اکنون در سراسر دنیا نتایج فعالیت های مسافر دوستی یافت می گردد و در هر بخشی از صنایع سفر و گردشگری به چشم می خورد. در بسیاری از این فعالیت ها با ایجاد زیربناهایی، یاری ها و بودجه های خیرخواهانه صرف رفع احتیاجات محیطی و اجتماعی می شوند. برای مثال، جزیره یاساوا رشته کوه فوجی را آورده ایم، جایی که صاحبان استراحتگاه ها بنیاد اجتماعی یاساوا را تأسیس کردند. این بنیاد بودجه های خیریه را به رؤسای دهکده می دهد تا آنان بسیاری از نیازهای اجتماعی را رفع سازند. همچنین این بنیاد به طور معمول سالانه 23 تا 35 هزار دلار یاری از مسافران خود که اغلب آمریکایی هستند، دریافت می نماید. این که چطور از مسافران دعوت می گردد تا اقدامات نوع محبت آمیز مشارکت نمایند، راه های متفاوتی دارد. بنیاد حمایت گالاپاگوس که توسط هیئت لیندبلد به وجود آمده است، یک شب پیش از ورود مسافرانش یک پاکت درخواست به آنان می دهد که در آن قید شده در ازای یاری های خیرخواهانه 250 دلاری یا بیشتر، بن تخفیف 250 دلاری برای سفرهای آینده آنان داده خواهد شد. از سال 1997 تا کنون مسافران حدود 1 میلیون دلار یاری نموده اند. مجمع کلان شهر نیوارلینز و اداره گردشگران، حمایت گروه های بسیاری را جلب نموده اند تا از خوردن دسر و کلوچه بعد از غذا صرف نظر نموده، بودجه ذخیره شده را به سازمان های غیرانتفاعی محلی اهدا نمایند. برخی شرکت های تورگردانی زمانی که مشتریانشان به خانه هایشان باز می گردند، برایشان خبرنامه هایی می فرستند. این خبرنامه ها اغلب اطلاعاتی درباره پروژه هایی دارند که گردشگران می توانند از آن ها حمایت نمایند.

طرح های بسیاری وجود دارند که به وسیله آن ها، شرکت های مسافرتی به ازای هر رزرو، یاریی اقتصادی به نمایندگی از مشتریان خود انجام می دهند. برای مثال، شرکت سانویل آفریقا در سال 2002 روی هم رفته 19 مرکز رزرواسیون داشت که هر کدام به ازای رزورواسیون هر یک از مشتریان خود برای سفر به زامبیا و مالاوی متعهد به اهدای مبلغ 50 پوند به ازای هر مسافر بودند. از طرف دیگر، شرکت مسافرتی می تواند یک مورد انتخابی بیشتری در صورت حساب هایش بگنجاند که بعدها به عنوان مساعدتی برای حمایت از فعالیت های حمایتی در کشور مقصد در نظر گرفته گردد. برای مثال، هیئت های اعزامی گامبیایی با یاری های مشتریان خود مساعدت های مناسب تر و عالی تری را برای حمایت از مدرسه ها در گامبیا فراهم می نمایند. پروژه های حمایتی دیگر از مسافران و شرکت ها دعوت می نمایند که مبالغ نسبتاً چشمگیری را برای حمایت از یک طرح یا فعالیت ویژه ای در نظر بگیرند، سپس نام حامی اقتصادی نیز ضمیمه پروژه می گردد. جوایز ممکن است به شکل یک مبلغ پرداختی استثنایی یا یک تعهدنامه حمایت اقتصادی برای چند سال باشد. روش دیگر این است که از گردشگران دعوت می گردد تا عضو انجمنی شوند که این انجمن از هدف های حفاظت از محیط زیست حمایت می نماید. در واقع، یاری های اقتصادی سالیانه گردشگران همان حق عضویت آنان به شمار می آید. از نمونه های شاخص می توان به طرح انجمن دوستان برای پارک های ملی اشاره نمود. استفاده از کالا، نوع دیگری از یاری های سفر محبت آمیز است. از گردشگران دعوت به عمل می آید تا اجناس خاصی را بخرند، سپس درصدی از قیمت فروش به منظور حمایت از هدف حفاظت محیط زیست توسط خرده فروش یا تولیدنماینده پرداخت خواهد شد.

خاتمه گونه رو به رشدی از مسافر دوستی با عنوان گردشگری داوطلبانه معرفی می گردد که به موجب آن گردشگران زمان و کوشش خود را صرف فعالیت های سفر محبت آمیز می نمایند. گردشگران زمان و کوشش خود را صرف فعالیت های سفر محبت آمیز می نمایند. گردشگران می توانند در فعالیت های عملی همچون بازسازی ساختمان های قدیمی یا بهبود اوضاع حیات وحش شرکت نمایند و یا مسئولیت تحقیقات را بر عهده بگیرند. فعالیت هایی همچون نظافت ساحل یا طرح ریزی یک تور طبیعت گردی کامل ممکن است چند ساعتی به طول انجامد. شرکت سفر مسئولانه با وب سایت responsibletravel.com که در عرضه این نوع تورهای مسافرتی متخصص می باشد، در آپریل 2001 با مشارکت جاستین فرانسیس و هارلد گودوین تأسیس شد. طرح این بود که بخشی برای گردشگران ایجاد گردد تا آنان از شرکت های گردشگری که تعهد به سفرهای مسئولانه تر هستند، تورهای مسافرتی را پیدا و رزرو نمایند. آن ها در آغاز با 20 تور تعطیلاتی از 4 شرکت گردشگری که معیارهایشان را رعایت می کردند، آغاز نمودند. در ابتدای کار بیشتر درخواست های شرکت های گردشگری را رد می کردند، ولی در اواخر سال 2006 بیش از 2000 تور مسافرتی از 220 شرکت گردشگری داشتند. این وب سایت نمونه های بسیاری از موردهایی را که شرکت های داوطلب گردشگری ارائه می نمایند، در اختیار ما می گذارد.

نویسنده: فرزاد مقدم

منبع: الی گشت
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 401

به "سفر به عنوان یک منبع فعالیت های بشردوستانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به عنوان یک منبع فعالیت های بشردوستانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید