10 مورد از برترین مقاصد بوم گردی دنیا

به گزارش مجله زیتوا، در اینجا شما را با 10 مورد از برترین مقاصد بوم گردی دنیا آشنا می کنیم.

10 مورد از برترین مقاصد بوم گردی دنیا
کوشش برای بوم گردی در دنیا تجربه ای دلپذیر برای دوستداران طبیعت خواهد بود. جهانگردی طبیعت یا جهانگردی زیست محیطی سفر به مکانهای طبیعی است که با هدف مطالعه، تحسین و لذت بردن از منظره ها، پوشش گیاهی و حیات وحش و بعلاوه اشکال دیگر تجلی فرهنگی که وجود دارد، نسبتاً هنوز آشفته و آلوده نشده اند.

اکوتوریسم به معنای لذت بردن از دنیایی است که در آن با مسئولیت پذیری زندگی می کنیم تا نسل های آینده بتوانند همین کار را انجام دهند. مسائل بزرگی مانند جنگل زدایی، آلودگی و دفع زباله می تواند همگی با تغییراتی کوچک از قبیل بازیافت، حمایت از مشاغل مناسب و تماشای اندازه مصرف انرژی به شما یاری کند.

نوعی از جهانگردی شامل بازدید از منطقه ها شنماینده، بکر و نسبتاً آشفته نیست که به عنوان یک جایگزین با تأثیر کم و غالباً کوچک برای جهانگردی انبوه تجاری استاندارد در نظر گرفته شده است. این به معنای مسافرت مسئولانه به منطقه ها طبیعی، حفظ محیط زیست و بهبود رفاه مردم محلی است.هدف آن ممکن است آموزش مسافر، تأمین بودجه برای حفاظت از محیط زیست، بهره مندی مستقیم از توسعه مالی و توانمندسازی سیاسی جوامع محلی و یا تقویت احترام به فرهنگ های مختلف و حقوق بشر باشد.

1 . کوه آبی استرالیا، مقصد بوم گردی در دنیامنطقه کوهستان آبی یک منطقه کوهستانی بسیار مشهور است که در نیو ساوت ولز، استرالیا واقع شده است. که به عنوان میراث فرهنگی اعلام شده است و این منطقه در بین دوستداران محیط زیست بسیار مورد علاقه است. و این منطقه برای مقصد بوم گردی در دنیا کاملاً توصیه شده است زیرا علاوه بر فرهنگ و تاریخ، منظره ها بی نظیر، آبشارهای زیبا، منظره ها جنگل ماقبل تاریخ و دره ای نسبتاً عمیق را نیز به شما نشان می دهد.

2. جنگلهای بارانی آمازون برزیل، مقصد بوم گردی در دنیاجنگلهای بارانی گرمسیری آمازون در برزیل واقع شده و به عنوان آمازونیا نیز شناخته می گردد. این مکان بعلاوه به عنوان انبار منابع طبیعی و نزدیک به 20٪ اکسیژن فراوری شده از جنگلهای بارانی گرمسیری دنیا شناخته می گردد. سکونت صدها گونه از حیوانات، گیاهان، خزندگان، دوزیستان و پستانداران، مطمئناً برای دوستداران زیبایی طبیعی بسیار جالب است.

این جنگل منطقه وسیعی را در بر می گیرد و مملو از ثروت طبیعی است که باعث می گردد پس از بازدید از مکان، دوباره به آن احیا شوید، یک مقصد بوم گردی در دنیا بسیار شگفت انگیز و بسیار جالب برای بازدید است.

3. هیمالیا، نپال مقصد بوم گردی در دنیا تنوع زیستی و بعلاوه تغییرات طبیعی در آن را می بینید که منطقه هیمالیا را در نپال ارائه داده است. هیمالیا ماجراهای متنوعی را به اضافه وجود کوه اورست که مرتفع ترین قله کوه در دنیا است، ارائه می دهد. در آنجا شگفت انگیزترین ترکیب طبیعت هنگام عبور از جنگل دیده می گردد، فیوز کوه و مزارع در منظره ها چشمگیر بسیار دیدنی است.

طول گذرگاه که با منظره ها بسیار دلپذیر تزئین شده، هزاران مسافر در هر سال از سراسر دنیا دارد. این مقصد بوم گردی در دنیا بسیار مجذوب نماینده است.

4- قطب جنوب مقصد بوم گردی در دنیاقطب جنوب مانند زیبایی دست نخورده است که شما را مجبور می نماید به یک دنیای رویایی بروید. مانند یک دنیای رویایی به علت تمام منظره های سفید، در مدت زمان کوتاهی تا حد زیادی شما را جلب می نماید. یخ ها مانند یک مروارید زیبا پوشانده شده اند و احساس آرامش و زیبایی برای تماشای آن به وجود می آورد. وقتی صدها نهنگ، پرنده های آلبروتس و پنگوئن ها را مشاهده می کنید، از زیبایی آن لذت می برید.

5. آلاسکا مقصد بوم گردی در دنیاآلاسکا می تواند در فهرست مقصد توریستی سازگار با محیط زیست شما قرار بگیرد. منظره های خیره نماینده طبیعی و حیات وحش در آن مجذوب نمایندهیت زیادی دارد. مسیرهای مختلفی با نمای زیبا برای کسانی که عاشق دوچرخه سواری و پیاده روی هستند وجود دارد، در حالی که 100000 یخچال طبیعی نیز وجود دارند که منظره و منظره ها بسیار زیبا دارند.

گشت و گذار در شهرهای کنار ساحل با قایق و در قسمت هایی از پارک های ملی و شهری، تعطیلات شما را با سفرهای دوستدار محیط زیست معنا می بخشد. به این مقصد بوم گردی در دنیا بروید و از آن لذت ببرید.

6. کاستاریکا مقصد بوم گردی در دنیاکاستاریکا یک بهشت طبیعی و یکی از مقاصد مورد علاقه جهانگردان بوم گردی در دنیا است. پشتیبانی از انواع تنوع زیستی شگفت انگیز است که به سادگی هر ساله هزاران جهانگرد را به سوی خود جلب می نماید. تنوع زیستی کاملاً متنوعی که آن را احاطه نموده است از انواع مختلف ماهی از آب شیرین یا آب نمک، انواع خزندگان، دوزیستان و گیاهان تشکیل شده است. چالش های کافی وجود دارد که کنجکاوی شما را تحریک می نماید، یعنی کاوش در غارها و انواع مختلفی از چوب های عجیب و غریب در داخل.

7. دومینیکا مقصد بوم گردی در دنیادر دومینیکا می توانید از اصالت طبیعت لذت ببرید که از لحاظ فرهنگی غنی و پراحساس است. اصالت طبیعت که هنوز هم بسیار مهم است و یک مقصد مورد علاقه برای کوهنوردان و غواصان برای زیبایی از ماجراجویی بی سرانجام است. دومینیکا یکی از اثبات زیبایی های طبیعی کارائیب و یک مقصد بوم گردی در دنیا است که سرشار از جنگل هایی با بیابان کوهستانی است و از نظر تنوع زیستی سرشار از چشمه ها، رودخانه ها و آبشارها است.

این مکان ایده آل برای اقامت، دارای انواع مختلف گیاهان و جانوران عجیب و غریب است. بعلاوه مکان بسیار زیبا دارای صخره های مرجانی، رودخانه ها و خط ساحلی است.

8. کنیا مقصد بوم گردی در دنیاکنیا به دشتهای وسیع مشهور است و مترادف با وجود فیل ها و ببرها است. بعلاوه ساحل بسیار زیبایی در آنجا وجود دارد، کوه ها، بیابان ها، دریاچه ها و جنگل های بارانی که همگی بر زیبایی طبیعت می افزایند. حدود 50 پارک ملی و پناهگاه های حیات وحش وجود دارد که از پارک ملی ماآسی مارا امتداد دارد تا ذخیره طبیعی طبیعت کاکا مگا باشد.

کنیا فضایی آرام و محیطی بسیار راحت را برای گذراندن تعطیلات خود ارائه می دهد، بنابراین اصطلاح مناسب تری به عنوان یک بهشت طبیعی وجود ندارد.

9. نروژ مقصد بوم گردی در دنیامنظره ها وحشی و زیبا که بیشتر نروژ را آراسته می نماید هنوز با هاله ای جادویی احاطه شده است. در کاوش در جنبه های مختلف طبیعت و فرهنگ، تجربه ای غنی تر از هر سطحی را که می خواهید تجربه کنید. در داخل منظره ها زیبا مانند دانه های آب کریستالی تزئین شده اند، به علت طبیعت بسیار تمیز، کوه هایی با قله های پوشیده از برف، آبشارها و سایر زیبایی های طبیعی دست نخورده به وسیله دست انسان، شما را کاملاً مبهوت خواهد نمود.

در این مکان جزایر فیجر نروژ، ژیلو، لوفوتن و سوالبارد وجود دارند، بنابراین توصیه می کنیم از آنجا بازدید کنید.

10. پالائو مقصد بوم گردی در دنیاپالائو یک کشور مجمع الجزایر در اقیانوس آرام است. با زیبایی های طبیعی که به آنها افتخار می نمایند و واقعیت این است که این مکان یک مقصد مورد علاقه و برترین غواصان در سراسر دنیا است. که به عنوان کشور میکرونزی نیز شناخته می گردد، بخش پالائو صخره های مرجانی بسیار زیبا تزئین شده و زندگی دریایی به وفور، جنگل های مرتفع و بعلاوه انواع گیاهان نادر و تهدیدآمیز نزدیک به انقراض وجود دارد.

منبع: www.shermanstravel.com

منبع: راسخون
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1643

به "10 مورد از برترین مقاصد بوم گردی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از برترین مقاصد بوم گردی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید