سپاهان در سالی که گذشت؛ نوید بازگشت طوفان زرد!

به گزارش مجله زیتوا، سپاهان در سال 99 رنگ و بویی از بازگشت به دورانی داشت که عنوان طوفان زرد آسیا را یدک می کشید آن هم با یک مربی جوان.

سپاهان در سالی که گذشت؛ نوید بازگشت طوفان زرد!

به گزارش خبرنگاران، تیمی که در ابتدای فصل 99-98 با تمدید قرارداد امیر قلعه نویی برای قهرمانی بسته شد در نهایت با 18 امتیاز اختلاف با صدر جدول رتبه ای بهتر از پنجمی کسب نکرد. سپاهان مجوز حضور در لیگ قهرمانان را هم کسب نکرد و در جام حذفی نیز با شکست مقابل استقلال از دور مسابقات حذف شد تا طوفان زرد آسیا ناکام عظیم فصل گذشته فوتبال ایران لقب بگیرد.

سپاهان در انتها فصل با تغییر سرمربی روبرو شد. امیر قلعه نویی که در مقطعی گزینه اصلی راهنمایی تیم ملی ایران بود، پس از شکست برابر استقلال از راهنمایی این تیم استعفا داد تا سپاهان، لیگ را با راهنمایی موقت تکسیرا به انتها برساند. شرایط بحرانی سپاهان با تغییرات مدیریتی پیچیده تر و تیم در آستانه ادامه لیگ قهرمانان آسیا با چالش های متعددی روبه رو شد.

کارخانه فولاد مبارکه برای تغییر فرایند و جان دریافت دوباره تیم شان برنامه های زیادی را آنالیز کردند. در نهایت محمدرضا ساکت مدیرعامل شد و کمتر از دو هفته بعد از حضورش در سپاهان محرم نویدکیا در قامت سرمربی به خانه اش، سپاهان بازگشت.

محرم در سپاهان تا به خودش جنبید، تیمش را در قطر؛ محل برگزاری مسابقات متمرکز لیگ قهرمانان دید، جایی که باید 4 ملاقات بسیار حساس برگزار می کرد. سپاهان همان ابتدای کارش با نویدکیا دو بار پیاپی با نتیجه 2 بر صفر از النصر باخت و تساوی بدون گل مقابل العین این تیم را به ناکامی در آسیا کشاند، تا جایی که برد دو بر یک هفته آخر مقابل السدِ مدعی دردی از سپاهان در آسیا دوا نکرد و کِشتی به گل نشسته سپاهان بعد از لیگ و جام حذفی در آسیا هم به ساحل آرامش نرسید.

این تیم برای فصل جدید لیگ برتر تمریناتش را خیلی زود شروع کرد و در فصل جابجایی با جذب بازیکنانی چون دانیال اسماعیلی فر، محمد نژادمهدی، محمدرضا خلعتبری و البته حفظ اسکلت اصلی تیم، نشان داد که برای فصل پیش رو قرار است در چهره یک مدعی ظاهر گردد. از سوی دیگر در باشگاه نیز اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن بود. باشگاه سپاهان با راه اندازی پروژه اپلیکیشن و شبکه تلویزیونی اینترنتی به عنوان نخستین باشگاه ایرانی در این زمینه پیشگام شد. از سویی دیگر مالکیت استادیوم نقش دنیا بعد از سال ها رسماً به سپاهان رسید تا در سال گذشته یکی از مهمترین اتفاقات ورزش اصفهان رقم بخورد.

سپاهان با وجود اینکه در هفته های نخست یک تیم کاملاً هماهنگ و شش دانگ نشان نداد اما هر چه گذشت بهتر شد و در نیم فصل به بهترین شرایط خود رسید. سپاهان در نهایت سال 99 را با صدرنشینی به انتها برد و در جدول از پرسپولیس پیشی گرفت. سجاد شهباز زاده هم با 16 گل در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار گرفته است.

این تیم با شکست دو بر یک مس رفسنجان پا به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی گذاشته و همچنان امید به کسب جام در جدال حذفی دارد. سپاهان بدون مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا باید در سال 1400 برای دو جام داخلی کوشش کند.

سپاهانی ها به طور کلی سال 99 را با اتفاقات نه چندان خوشایند و تا حدی ناکامی و البته حاشیه شروع کردند ولی با محرم نویدکیا با نتایج خوب و به دور از حاشیه و چالش سال را به انتها رساندند و حالا امیدوارند بار دیگر لقب طوفان زرد آسیا را با خود یدک بکشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1325

به "سپاهان در سالی که گذشت؛ نوید بازگشت طوفان زرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سپاهان در سالی که گذشت؛ نوید بازگشت طوفان زرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید