شاگردان بنا آغازگر مسابقات کشتی المپیک، استارت یزدانی در روز چهارم

به گزارش مجله زیتوا، به گزارش خبرنگاران، بی تردید رقابتهای کشتی المپیک یکی از مهمترین و حساس ترین رشته های ورزشی این بازی ها برای ایرانیان است، چراکه کشتی گیران کشورمان همواره به عنوان پرافتخارترین ورزشکاران المپیکی توانسته اند مدال های رنگارنگی را در این آوردگاه بزرگ کسب کنند.

شاگردان بنا آغازگر مسابقات کشتی المپیک، استارت یزدانی در روز چهارم

امسال هم چشم تمامی مردم و متولیان ورزشی کشورمان به کاروان کشتی ایران دوخته شده تا شاید گوش شکسته های ایران بتوانند همچون ادوار گذشته المپیک، پرچم کشورمان را بر قله افتخار ورزش جهان به اهتزاز در آورند.

طبق برنامه بازی های المپیک توکیو، پیکارهای کشتی این دوره از بازی ها از روز 10 مردادماه با مصاف فرنگی کاران آغاز شد. بدین ترتیب شاگردان محمد بنا به عنوان آغازگر مسابقات به روی تشک خواهند رفت و در روز نخست، علیرضا نجاتی و امین میرزازاده به عنوان ملی پوشان اوزان 60 و 130 کیلوگرم به میدان می فرایند.

در روز 11 مرداد ماه نوبت به محمدعلی گرایی و محمدهای ساروی در اوزان 77 و 97 کیلوگرم می رسد که بسیاری از اهالی کشتی این دو مدعی را از جمله شانس های کسب مدال در المپیک می دانند. البته کشتی فرنگی ایران در سرانجام کار خود در روز 12 مرداد ماه تنها یک نماینده دیگر هم دارد که طی آن محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم به روی تشک خواهد رفت.

اما روز 13 مردادماه با اتفاقات مهم و جذابی همراه خواهد بود، چراکه نوبت به مصاف آزادکاران می رسد و در نخستین روز از پیکارهای کشتی آزاد، حسن یزدانی مدعی کسب مدال طلای المپیک وارد میدان می شود. مطمئناً جدال حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم با حریفان برای رسیدن به دومین مدال طلای المپیک حساسیت ها و جذابیت های فراوانی خواهد داشت و مصاف احتمالی او با رقیب دیرینه آمریکایی اش می تواند اتفاقات جالبی را رقم بزند.

البته رضا اطری نماینده وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد ایران نیز در روز اول به میدان می رود که طبیعتاً با توجه به رقبای پرتعداد سبک وزن، کار دشواری را در برابر حریفان خواهد داشت.

روز 14 مرداد ماه نیز نوبت به مصطفی حسین خانی و امیرحسین زارع آزادکاران اوزان 74 و 125 کیلوگرم می رسد و سپس در آخرین روز یعنی 15 مرداد ماه هم مرتضی قیاسی و محمدحسین محمدیان وزن 65 و 97 کیلوگرم روی تشک خواهند رفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1424

به "شاگردان بنا آغازگر مسابقات کشتی المپیک، استارت یزدانی در روز چهارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاگردان بنا آغازگر مسابقات کشتی المپیک، استارت یزدانی در روز چهارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید