شکافتن جهت نقطه گذاری شده؛ انیمیشنی فلسفی دربارۀ زندگی و عشق

به گزارش مجله زیتوا، زیروکالکاره یک هنرمند کارتونیست ایتالیایی است که مهارت بالایی در به تصویر کشیدن اضطراب ها و ترس های عمیق و فلسفی دارد و انگار خودش هم خیلی با چنین حالاتی نا آشنا نیست. حالا او یک سریال انیمیشن دربارۀ خودش ساخته است که اندوه فلسفی و کمدی در آن با هم ترکیب شده اند.

شکافتن جهت نقطه گذاری شده؛ انیمیشنی فلسفی دربارۀ زندگی و عشق

به گزارش خبرنگاران؛ داستان این سریال دربارۀ کارتونیستی ملقب به زیرو است که 37 سال دارد و در رم زندگی می نماید. او دربارۀ تصمیمات و انتخاب هایی که در گذشته، حال و آینده اش داشته و خواهد داشت، احساسی عمیق از اندوه و اضطراب دارد.

او اولین دیدار با محبوبش آلیس را به یاد می آورد؛ زمانی که هر دوی آن ها هفده ساله بودند. در آن دیدار زیرو سعی می کرد که خیلی چیزی را سخت و جدی نگیرد و به همین دلیل وقتی دوست مشترکشان سارا آن ها را به هم معرفی کرد، او زیاد با آلیس صحبت نکرد.

آن ها انگار از هم خوششان آمده بود، اما در عمل فقط چند جمله دربارۀ سیگار کشیدن یا نکشیدن صحبت کردند. اما بعدا به وسیله پیامک ساعت ها و ساعت ها با هم حرف زدند. چرا رابطۀ آن ها عمیق تر نشد؟ چون وجدان و آگاهی زیرو (که او آن را در هیبت یک آرمادیلوی بزرگ می بیند) دائما به او می گفت که باید مبهم حرف بزند و خیلی احساساتش را بروز ندهد.

اما در گذشته ای نزدیک تر زیرو و دو دوستش سارا و سکو را می بینیم که دارند با هم به شهر محل زندگی آلیس سفر می نمایند. سفری که خاطرات زیرو را زنده می نماید. وقتی آن ها به مقصد می رسند زیرو متوجه حقایقی می گردد که احساسات او و البته احساسات مخاطب را عمیقا تحت تاثیر می دهند.

سریال انیمیشن شکافتن راستا نقطه گذاری شده از این جهت که افکار و احساسات زیرو را به شکل یک موجود عجیب و غریب در بیرون از خودش نشان می دهد تا حدی ما را به یاد انیمیشن (Inside Out) می اندازد. این سریال گاهی واقعا حالتی سوررئال دارد و بیشتر اوقات علی رغم مضمون عمیقی که دارد مفرح و خنده دار هم هست.

در هر کدام از قسمت های حدودا بیست دقیقه ای این سریال داستانی از دوران جوانی زیرو را می بینیم که شخصیت های آلیس و سارا در بیشتر آن ها حضور دارند. اما در چند دقیقۀ پایانی هر قسمت وقایع زمان حال را می بینیم که اتفاقا این بخش ها برترین بخش های سریال هستند.

تماشای کل شش قسمت این سریال روی هم کمتر از دو ساعت زمان می برد و آنقدر جاذبه و عمق در آن هست که به صرف این اندازه زمان بیارزد. هم طراحی و هم مضمون سریال کشش و گیرایی زیادی دارند و ترکیب عجیب و جالب توجهی از خنده، اندوه و تفکر را در این اثر می گردد دید.

  • کارگردان و نویسنده: زیروکالکاره (Zerocalcare)
  • امتیاز: 8.7/10

منبع: decider

منبع: فرارو
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1741

به "شکافتن جهت نقطه گذاری شده؛ انیمیشنی فلسفی دربارۀ زندگی و عشق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکافتن جهت نقطه گذاری شده؛ انیمیشنی فلسفی دربارۀ زندگی و عشق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید