فقدان کتابخانه در رویدر زیبنده این شهر نیست

به گزارش مجله زیتوا، به گزارش خبرنگاران در بندرعباس، اعضای شورای شهر و شهردار رویدر با هدف همفکری برای ایجاد کتابخانه عمومی در شهر رویدر با مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان دیدار و گفتگو کردند.

فقدان کتابخانه در رویدر زیبنده این شهر نیست

در ابتدای این جلسه عبدالحکیم جعفری شهردار رویدر به بیان گزارشی از فعالیت های اجرا شده در بخش عمرانی و فرهنگی حوزه کتاب و کتابخوانی پرداخت و گفت: طرح کتابخانه عمومی شهر رویدر از مرحله مطالعاتی و طراحی عبور کرده و پی کنی آن انجام گرفته است اما مدت هاست در همین مرحله به جای مانده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ضمن تقدیر از فعالیت های اجرا شده گفت: کتابخانه های عمومی به عنوان مهمترین مرکز فرهنگی هر منطقه باید در اولویت ساخت و ساز های عمرانی باشد.

فرشاد محمدی اضافه نمود: اختصاص بودجه عمرانی کشور به طرح هایی که عملیات اجرایی آن ها آغاز شده در اولویت واقع شده است، بنابراین باید همه تلاش خود را برای سریعتر کردن روند اجرایی پروژه های فرهنگی بکار گیریم.

وی اضافه نمود: پس از ساخت کتابخانه از طریق خیرین یا دولت، نهاد کتابخانه های عمومی با استفاده از ظرفیت های موجود اقدام به تجهیز، زیبا سازی و جذب نیروی کتابدار متخصص و در آینده تعمیر و نگهداری فضا و تجهیزات خواهد کرد تا نقش خود را در توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ایفا کند.

محمدی در پایان از پیگیری احداث کتابخانه کوچک در ساختمان شهرداری رویدر در آینده نزدیک و بازدید میدانی از فعالیت های عمرانی و فرهنگی در راستای ترویج کتابخوانی با حضور کارشناسان در شهر رویدر خبر داد.

گفتنی است در این دیدارعبدالحکیم جعفری شهردار،صدیق علی نیا رییس شورای شهر، عبدالله فرهادی نایب رییس، سلیمان خورشیدی و طاهره طاهری از اعضای شورا شهر رویدر حضور داشتند.

رویدَر شهری از توابع شهرستان بندرخمیر در 87 کیلومتری شمال غربی بندر خمیر و120 کیلومتری بندرعباس واقع شده است. شهرداری این شهر در 6 تیرماه 1387 از طریق استاندار هرمزگان افتتاح شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 2012

به "فقدان کتابخانه در رویدر زیبنده این شهر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقدان کتابخانه در رویدر زیبنده این شهر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید