قیمت مرغ در بازار آزاد غیر منطقی است

به گزارش مجله زیتوا، به گزارش خبرنگاران، محمد علی کمالی سروستانی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه مالی خبرنگاران، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، اظهار کرد: بنابر تصمیمات اتخاذ شده، سهمیه هایی از استان های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان برای تهران در نظر گرفته شده است تا کمبودی در عرضه نداشته باشیم.

قیمت مرغ در بازار آزاد غیر منطقی است

وی اضافه نمود: بنابر ابلاغیه قرار است مرغ زنده از استان های دیگر به تهران وارد گردد تا مشکل کمبود نداشته باشیم.

کمالی سروستانی ادامه داد: با توجه به حجم ورود مرغ به تهران، قیمت های فعلی در بازار آزاد به هیچ عنوان منطقی نیست.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی یکی دیگر از دلایل گرانی مرغ را کشش بازار دانست و گفت: اگر در شرایط عادی بازار با عرضه روزانه یک هزار تن تنظیم می گردد، هم اکنون احتیاج است که میزان عرضه بالاتر از این رقم باشد تا با اشباع بازار، قیمت ها به تعادل برسد چرا که خانوار ها به سبب ترس از آینده بازار اقدام به ذخیره خانگی کردند که با عرضه مرغ زنده از استان های دیگر پیش بینی می گردد که بازار به تعادل برسد.

کمالی سروستانی در واکنش به عرضه مرغ با نرخ 37 و 38 هزار تومان در بازار بیان نمود: با توجه به قیمت مرغ زنده، عرضه با چنین نرخ هایی به هیچ عنوان منطقی نیست و دستگاه های نظارتی با اعمال نظارت بیشتر بر بازار باید از گرانفروشی جلوگیری نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مرغدار مقصر گرانی در بازار نیست، گفت: مرغدار صاحب مرغ تا مزرعه است و بعد از خریداران مرغ، عمده فروشی و خرده فروشی ها باید جوابگوی کمبود یا گرانی باشند چرا که مرغدار اطلاعی ندارد که مرغ بعد از خروج از واحد مرغداری چه بلایی سرش می آید.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی در انتها توضیح داد: با توجه به فاصله چشمگیر قیمت مصوب تا بازار آزاد این احتمال وجود دارد که بعضی افراد مرغ دولتی را بخرند و سپس با نرخ آزاد در بازار عرضه نمایند، هر چند سند و مدرکی در این خصوص وجود ندارد.

منبع: خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1261

به "قیمت مرغ در بازار آزاد غیر منطقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مرغ در بازار آزاد غیر منطقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید