ملاک سازمان میراث فرهنگی برای اعلام آمار گردشگران، شاخص جهانی است، کارگران افغان در آمار توریست ها محاسبه نمی شوند

به گزارش مجله زیتوا، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه توریست تعریف مشخصی دارد و نمی توان به صورت من درآوردی کسی را به آن اضافه یا کم کرد، اضافه نمود: کارگران افغان در زمره آمار توریست ها محسوب نمی شوند.

ملاک سازمان میراث فرهنگی برای اعلام آمار گردشگران، شاخص جهانی است، کارگران افغان در آمار توریست ها محاسبه نمی شوند

به گزارش میراث آریا به نقل از خانه ملت، نصرالله پژمان فر در خصوص آماری مبنی بر افزایش 45 درصدی میزان گردشگر در پنج ماهه نخست سال 97 گفت: ملاک برای تحلیل در هر حوزه ای، آمار دستگاه متولی آن حوزه است و در بحث گردشگری نیز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرجع آمار در این خصوص است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آمارهای دستگاه متولی باید مرجع استناد باشد؛ ضمن آنکه توریست تعریف مشخصی دارد و نمی توان به صورت من درآوردی کسی را که شامل این تعریف نیست به آن اضافه یا کم کرد.

هر ورودی به ایران را نمی توان گردشگر محسوب کرد

وی ادامه داد: توریست در سازمان های جهانی دارای تعریف و فاکتورهای مشخصی است که آن را در تمامی کشورها ملاک سنجش قرار می دهند و اینگونه نیست که هر ورودی به ایران را بتوان گردشگر محسوب کرد.

پژمان فر درباره جزئیات آمار گردشگران ورودی به ایران به ویژه از افغانستان که با قصد کار وارد کشور می شوند، شرح داد: کارگران افغان از مبادی رسمی وارد مرزهای ایران نمی شوند؛ مسئولان شرح دادند که تبعه افغان که به صورت رسمی وارد ایران گردد و کارگری کند، نداریم لذا این افراد در آمار گردشگران منظور نمی شوند زیرا به صورت غیررسمی و قاچاق وارد می شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مسئولان این حوزه در پاسخ به سوال من در این خصوص عنوان کردند که ملاک آنها برای اعلام میزان گردشگران ورودی به ایران، شاخص سازمان های جهانی و تعریف جهانی در خصوص توریست است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 29

به "ملاک سازمان میراث فرهنگی برای اعلام آمار گردشگران، شاخص جهانی است، کارگران افغان در آمار توریست ها محاسبه نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاک سازمان میراث فرهنگی برای اعلام آمار گردشگران، شاخص جهانی است، کارگران افغان در آمار توریست ها محاسبه نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید