منطقه نمونه گردشگری دره گردو در اراک افتتاح می گردد

به گزارش مجله زیتوا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: افتتاح منطقه نمونه گردشگری دره گردو اراک در هفته گردشگری افتتاح می گردد.

منطقه نمونه گردشگری دره گردو در اراک افتتاح می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا مرداد 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از اراک، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری برنامه های هفته گردشگری در استان مرکزی گفت: گردشگری برای همه، همه برای گردشگری شعار سال جاری برنامه های میراث فرهنگی استان است که هم زمان با روز جهانی جهانگردی شروع می گردد.

وی افزود: با توجه به روز جهانی جهانگردی، توجه به حضور اقشار مختلف جامعه در راستای توسعه گردشگری و تلاش و تلاش همه مردم برای رونق توسعه گردشگری در اولویت برنامه های این دستگاه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی توضیح داد: در هفته گردشگری نسبت به سال های گذشته برنامه های متفاوتی برگزار می گردد که از جمله آن می توان به افتتاح مجتمع های مختلف در شهر اراک با نام های مجتمع گردشگری و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی اشاره نمود.

حسینی اعلام کرد: افتتاح منطقه نمونه گردشگری دره گردو، برگزاری تورهای استان گردی و برگزاری مسابقات فرهنگی از برنامه های هفته گردشگری در شهرستان اراک است.

وی مطرح کرد: در دیگر شهرهای استان هم برنامه هایی مانند افتتاح چندین مرکز و اقامتگاه در شهرهای نراق، محلات، ساوه، خمین و دلیجان برگزار می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: گردشگری یکی از مهم ترین صنعت های جهان است که این موضوع در ایران ظرفیت های بسیار بالایی برای رشد و توسعه دارد و به منظور افزایش آن نیازمند تدابیر لازم هستیم.

حسینی افزود: صنعت گردشگری اکنون در بسیاری از کشورها با رشد سریعی نسبت به سایر بخش های مالی در حال پیشرفت است و این صنعت توانسته با ایجاد فرصت های شغلی جدید به عنوان یک صنعت پیشرو تلقی گردد.

وی ادامه داد: امروزه گردشگری به قدری در توسعه مالی و اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاد دانان آن را صادرات نامرئی نام گذاشته اند و بسیاری ازکشورها از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده می نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی گفت: در استان جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که مردم از آن بی اطلاع هستند که باید با شناسایی این اماکن در راستای رونق گردشگری در استان گام برداریم.

حسینی افزود: شناساندن ظرفیت های گردشگری استان به مردم دیگر استان های کشور در دستور کار قرار گیرد تا شاهد حضور گردشگران در استان و درمناطق مختلف باشیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 430

به "منطقه نمونه گردشگری دره گردو در اراک افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه نمونه گردشگری دره گردو در اراک افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید