اذعان مقام گردشگری ایران به گران شدن هزینه خدمات سفر

به گزارش مجله زیتوا، معاون #گردشگری از افزایش هزینه خدمات تمام شده گردشگری و افزایش غیرقابل باور تعرفه بعضی حامل های انرژی اطلاع داد.

اذعان مقام گردشگری ایران به گران شدن هزینه خدمات سفر

به گزارش دنیای سفر به نقل از خبرگزاری ایسنا، علی اصغر شالبافیان در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی گفت: درحالی این نمایشگاه برگزار می گردد که به واسطه واکسیناسیون بومی و کاهش فوتی های ناشی از کرونا فرصتی برای صنعت به وجود آمده است، مؤید آن ازسرگیری سفر گردشگران خارجی به ایران با آغاز صدر ویزا پس از دستور ستاد کرونا است.

او ادامه داد: متاسفانه صنعت گردشگری آسیب های ممتد و جدی ای را در دوره کرونا دیده که مضاعف شده است و اکنون با افزایش هزینه خدمات تمام شده گردشگری و افزایش غیرقابل باور تعرفه بعضی حامل های انرژی برای احیای این صنعت، حمایت جدی دولت را می طلبند.

معاون گردشگری بعلاوه به نگرانی هایی که با شیوع دوباره سویه های نو کرونا ایجاد شده است اشاره نمود و در عین حال گفت: به اذعان مراجع ذی ربط گردشگری در دوران کرونا بیشترین دقت ها و رعایت ها را در زمینه پروتکل های بهداشتی انجام داده است.

وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی پیشگامی خود را در انجام وظایف داشته است و نظارت بر تاسیسات را در دستور کار داشته و برخورد سختگیرانه برای اجرای دستورالعمل ها برگ برنده گردشگری شده است.

او اضافه نمود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اتصال به سامانه های هوشمند مربوط به رصد بهداشتی پیشگام بوده است. همین رویکرد را در نمایشگاه سال جاری داشتیم که اختصاص روزهای اول هفته و تعیین ساعت محدود برای بازدید با هدف کاهش تجمع نیز به همین دلیل بوده است.

شالبافیان حضور شهرهای جهانی و کم برخوردار، توجه به گونه های گردشگری از جمله خوراک و سلامت، حضور هیأت های تجاری با اولویت کشورهای همسایه، نشست با مسؤولان دولتی برای گره گشایی مسائل از جمله سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی و شرکت ملی گاز را از جمله رویکردهای نمایشگاه سال جاری گفت.

معاون گردشگری بعلاوه گفت: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی سال جاری در 10 سالن برگزار شده که نسبت به سال های قبل فضای آن دوبرابر شده است که در شرایط کرونا نشان دهنده عزم فعالان گردشگری برای احیای امید در این صنعت است.

محمدرضا دشتی اردکانی، رییس فراکسیون گردشگری مجلس نیز به آسیب های گردشگری و لزوم توجه آن اشاره نمود و گفت: ضروری است زیر خیلی از میزها زده گردد و با برنامه فرادستگاهی، جهت گیری دولت به این حوزه تغییر کند.

او ادامه داد: برنامه هفتم توسعه فرصت خوبی برای اصلاح جهت پیش رو است تا گردشگری به جایگاهی در گفتمان مالی و فرهنگی کشور دست یابد.

دشتی اردکانی با بیان این که ضروری است در دستگاه های لشگری و کشوری ساختاری با موضوع گردشگری تعریف گردد، پیشنهاد کرد: در نمایشگاه سال آینده هر وزارتخانه یک غرفه با موضوع تخصصی خود داشته باشد تا موضوع گردشگری به عنوان هدف توسعه در کشور مطرح گردد.

این نماینده مجلس، تمدید معافیت های مالیاتی و وام ها و بیمه ها، اعطای تسهیلات در قالب تبصره 18، آموزش به وسیله رسانه ملی و مرتفع کردن مسائل سفر تورهای خارجی و فراهم کردن شرایط سفر مقرون به صرفه به عنوان موتور تحریک گردشگری را از جمله اقداماتی دانست که دولت و مجلس همسو با یکدیگر می توانند برای یاری حال گردشگری انجام دهند.

دشتی اردکانی بعلاوه گفت: با عبور از تحریم عا می توان چهره مناسبی را از ایران به تصویر کشید.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1717

به "اذعان مقام گردشگری ایران به گران شدن هزینه خدمات سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اذعان مقام گردشگری ایران به گران شدن هزینه خدمات سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید