مهمترین معیارهای خرید آپارتمان چه مواردی هستند؟

به گزارش مجله زیتوا، این روزها کمتر کسی قصد سکونت در خانه های ویلایی و کلنگی را دارد. خانه هایی که هرچند به علت داشتن فضای مستقل و محدوده تعیین برای بسیاری از افراد دلچسب تر است؛ اما به علت مسائل مادی و زندگی شهرنشینی در اولویت خریداران نیست. به همین علت می توان گفت بخش زیادی از متقاضیان خرید یا اجاره در پی آپارتمان مناسب برای سکونت هستند. اگر در این دسته از مشتریان قرار دارید، باید با مهمترین معیارهای خرید آپارتمان آشنا شوید. این آشنایی به شما یاری می نماید تا آپارتمان های مناسب را شناسایی نموده و با دانش بیشتر انتخاب کنید. در ادامه با بلاگ خبرنگاران همراه باشید تا با معیارهای خرید آپارتمان بیشتر آشنا شوید.

مهمترین معیارهای خرید آپارتمان چه مواردی هستند؟

کلیت معیارهای خرید آپارتمان

از جمله معیارهای خرید آپارتمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • موقعیت مکانی آپارتمان
  • نقشه داخلی ساختمان و معماری
  • قیمت آپارتمان و ارزش آن در آینده
  • شرایط پرداخت
  • شرایط سند و موارد حقوقی دیگر
  • شرایط تأسیسات
  • شرایط و قوانین مجتمع مسکونی
  • و …

در ادامه به شرح بعضی از این موارد و جزئیاتی که باید به آن توجه کنیم، خواهیم پرداخت.

در پی آپارتمان هستید؟ اینجا کلیک کنید

موقعیت مکانی آپارتمان

یکی از مهمترین معیارهای خرید آپارتمان برای خریداران، موقعیت مکانی آن است. موقعیت مکانی آپارتمان تنها اشاره به محل قرارگیری ملک در خیابان یا محله ندارد و موارد بیشتری را شامل می گردد. برترین آپارتمان برای خرید از نظر خریداران، ملکی است که در یکی از خیابان های مهم محله قرار گرفته باشد و کوچه ها و خیابان های اطراف آن امکان عبور و مرور خودرو را داشته باشند.

ملکی از نظر موقعیت مکانی مناسب است که دسترسی سریع و آسانی به مراکز خرید و وسایل حمل و نقل عمومی داشته باشد. بنابراین در هنگام انتخاب آپارتمان، حتماً باید به موقعیت مکانی ملک توجه کنید. اگرچه بیشتر خانواده ها امروزه از وسایل نقلیه شخصی استفاده می نمایند، اما همواره دسترسی به وسایل نقلیه عمومی برای آن ها اهمیت دارد.

از جمله نکات مهم دیگر در موقعیت مکانی آپارتمان، شلوغ نبودن محله و نبود ترافیک در خیابان های آن است. البته شاید پیدا کردن چنین موقعیتی در کلان شهرها (خصوصا تهران) به آسانی گفتن آن نباشد. به هرحال هنوز هم می توان بعضی محله ها با ترافیک کمتر و البته شرایط متفاوت، پیدا کرد.

نقشه داخلی ساختمان

نقشه ساختمان را می توان در بازدید حضوری آنالیز کرد. البته امروزه با ابزارهای سریع ارتباطی، می توان این بخش را با صرفه جویی بیشتری پیش برد. به هرحال قبل از خرید آپارتمان حتما باید به نقشه داخلی ساختمان توجه کنید. از سازنده و فروشنده بخواهید نقشه آپارتمان را به شما نشان دهد. قطعا هر خریداری نمی تواند جزئیات فنی نقشه را متوجه گردد؛ اما در مشورت با افراد متخصص می توان تا حد زیادی از جزئیات فنی مانند تأسیسات و مصالح هم مطمئن شد.

علاوه بر آنالیز کلی نقشه، با انجام بازدید حضوری و مشاهده آپارتمان از نزدیک، موارد زیر را آنالیز کنید:

  • عرض راهروها
  • دو جداره بودن پنجره ها
  • نوع کفپوش و کیفیت آن
  • استاندارد بودن تجهیزات ملک
  • پارکینگ
  • شرایط ایمنی
  • تاسیسات ساختمان به خصوص تاسیسات لوله کشی و فشار آب

قیمت آپارتمان و ارزش آن در آینده

شاید مهم ترین نکته در بین معیارهای خرید آپارتمان، همین بحث قیمت باشد. به هرحال باوجود تمام شرایط، شما آپارتمانی را می خرید که به بودجه در دسترس نزدیک باشد. در بسیاری از موارد، قیمت را پیش از همه معیارها در نظر می گیرید. البته نباید فراموش کنید که صرف مناسب بودن قیمت یک آپارتمان، نباید علتی برای خرید آن باشد. بسیاری از املاک به خاطر چالش های گوناگون حقوقی و ساختمانی، با قیمت پایین فروخته می شوند.

آینده دار بودن آپارتمان هم جزو معیارهای خرید مهم محسوب می گردد. این مورد به خصوص برای آپارتمان هایی که در اطراف شهر ساخته می شوند و امکان رشد قیمت آنها به علت شهرک سازی، ساخت ایستگاه مترو یا مجتمع های تجاری بزرگ وجود دارد، بسیار کاربردی است.

جدیدترین آگهی های فروش آپارتمان را اینجا ببینید

جمع بندی معیارهای خرید آپارتمان

تفاوتی ندارد که آپارتمان مدنظر شما، متراژ بالایی داشته باشد یا متراژ پایین. در بالای شهر و محله لوکس نشین باشد یا پایین شهر. قبل از خرید هر آپارتمانی، باید معیارهای خود را برای آنالیز تعیین کنید. تمرکز خود را بر نقشه آپارتمان، موقعیت مکانی آن و قیمت گذاری صحیح بگذارید تا بتوانید مورد مناسب تری پیدا کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1834

به "مهمترین معیارهای خرید آپارتمان چه مواردی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین معیارهای خرید آپارتمان چه مواردی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید