نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در کرمان برگزار می گردد

به گزارش مجله زیتوا، محمود وفایی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه صنایع دستی ایران در کرمان، اظهار کرد: این نمایشگاه از تاریخ 17 تا 23 بهمن ماه جاری در 140 غرفه و با حضور صنعتگران 30 استان کشور در مرکز نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق با حضور معاون صنایع دستی کشور در کرمان برگزار خواهد شد.

نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در کرمان برگزار می گردد

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به مناسب ایام دهه مبارک فجر برگزاری می گردد، اعلام کرد: کوشش کردیم تا زمینه را برای بهره مندی و استفاده حداکثری شهروندان از نمایشگاه سراسری صنایع دستی را فراهم آوریم.

وفایی برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی را موجب معرفی هنرهای دستی به مردم و علاقه مند کردن آن ها به فعالیت در این حوزه و اشتغال زایی هرچه بیشتر دانست و اضافه نمود: طبق روال هرسال نمایشگاه صنایع دستی با حضور هنرمندان سراسر کشور برپا می گردد که خود موجب پیوند بین اقوام مختلف ایرانی خواهد شد.

وی خواهان حضور جدی فعالان و تولیدکنندگان صنایع دستی استان کرمان در بازارها و نمایشگاه های سراسری شد و گفت: برای شکوفایی و رشد صنایع دستی باید به دنبال شناسایی بازارهای پرسود و بازاریابی و تبلیغات هرچه بیشتر بود که بهره گیری از افراد صاحب صلاحیت در این زمینه در اولویت کار این اداره کل قرارگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان توضیح داد: نهمین نمایشگاه صنایع دستی ایران در کرمان شامل ارائه رشته های شاخص صنایع دستی هر استان با 20 غرفه و ورک شاپ (اجرای زنده) و سه سیاه چادر عشایری و اجرای موسیقی محلی و بومی خواهد بود.

وفایی بابیان اینکه از 140 غرفه این نمایشگاه 50 غرفه متعلق به استان کرمان و 90 غرفه متعلق به دیگر استان هاست، اعلام کرد: استان کرمان در سال گذشته رتبه اول کشور را در برگزاری نمایشگاه های سراسر کشور را به خود اختصاص داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه از اهتمام این اداره کل بر ایجاد بازارچه های صنایع دستی در شهرستان ها اطلاع داد و گفت: قطعاً این کار زمان بر است و احتیاج به هماهنگی های گسترده دارد ولی سرعت تأثیر گزاری نمایشگاه ها بالاست و امیدواریم برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی موجب گردد تا صنایع دستی به زندگی مردم وارد گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 545

به "نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در کرمان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در کرمان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید