هشدار بارندگی سنگین برای 9 استان

به گزارش مجله زیتوا، خبرنگاران:رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور و احتمال وقوع بهمن در دامنه های البرز و زاگرس مرکزی اطلاع داد.

هشدار بارندگی سنگین برای 9 استان

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (2 و 3 اسفند) در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است.

وی ادامه داد: پنجشنبه (4 اسفند) در بخش هایی از سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و شمال استان های آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پیش بینی می گردد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا روز آدینه (5 اسفند) علاوه بر منطقه ها ذکر شده در بخش هایی از شمال شرق و شرق کشور نیز بارش انتظار می رود.

وی اضافه نمود: روز شنبه (6 اسفند) در بخش هایی از سواحل غربی دریای خزر، شمال شرق و جنوب غرب کشور بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

به گفته ضیاییان سه شنبه در نواحی شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز ، شمال شرق ،مرکز، شرق و جنوب شرق و چهارشنبه در منطقه های از شمال شرق، شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز وزش باد گاهی وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد گردوخاک پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه با افزایش نسبی دما و افزایش سرعت وزش باد در ارتفاعات و دامنه های البرز و زاگرس مرکزی وقوع بهمن دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: طی این دو روز در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل روند افزایش نسبی دما ادامه خواهد داشت و طی روزهای پنجشنبه و آدینه در نوار شمالی کشور کاهش 8 تا 10 درجه دما رخ خواهد داد.

وی اضافه نمود: سه شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه تنگه هرمز مواج خواهند بود بعلاوه سه شنبه و آدینه دریای خزر مواج پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (3 اسفند) صاف همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای 15 درجه سانتیگراد و روز پنج شنبه (4 اسفند) صاف همراه با وزش باد با احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 15 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (2 و 3 اسفند) بندرعباس و بوشهر با دمای 25 و 26 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 7- و 11- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1401 بروزرسانی: 2 اسفند 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1942

به "هشدار بارندگی سنگین برای 9 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بارندگی سنگین برای 9 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید