هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کاهش دما و برف و کولاک هشدار داد

به گزارش مجله زیتوا، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کاهش محسوس دما و برف و کولاک در این استان هشدار داد.

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کاهش دما و برف و کولاک هشدار داد

رضا کاکاوند در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، اضافه کرد: سامانه بارشی از بامداد چهارشنبه با بارش برف، باران و کولاک شدید، کاهش دما و محدودیت دید وارد جو استان خواهد شد.

وی اظهارکرد: اوج فعالیت این سامانه در چهارشنبه بوده و بارش هایی به شکل برف و کولاک در مناطق سردسیری و کوهستانی را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: همچنین برای مناطق گرمسیری بارش باران پیش بینی شده است.

کاکاوند توضیح داد: این سامانه تا صبح پنجشنبه در جو استان فعال خواهد بود.

وی اخلال در تردد جاده ای به ویژه جاده های کوهستانی، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها، یخبندان و کاهش دید را از جمله موارد ایجادی بر اثر بارش ها دانست و ادامه داد: مردم از تردد غیر ضرور در جاده ها خودداری نموده و رانندگان با رعایت موارد، ایمنی، نسبت به تجهیز خودرو برای تردد در مسیرهای برفگیر و کوهستانی اقدام نمایند.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان نمود: توصیه می گردد که در این مدت از ترددهای غیر ضروری در سطح استان پرهیز گردد، در غیر این صورت در رانندگی احتیاط کنید و تجهیزات ایمنی لازم هنگام عبور از جاده های کوهستانی و برف گیر را همراه داشته باشید.

کاکاوند اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته شهر لیکک با 14.4 درجه گرم ترین و شهر سی سخت با منفی 3.4 درجه سردترین نقاط استان بوده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 473

به "هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کاهش دما و برف و کولاک هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کاهش دما و برف و کولاک هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید