وزش باد گرم در گیلان طی جمعه

به گزارش مجله زیتوا، کارشناس هواشناسی گیلان از برقراری جریانات جنوبی در ارتفاعات و دامنه های استان در روز جمعه خبر داد و گفت: وزش باد گرم و افزایش نسبی دمای هوای گیلان دور از انتظار نیست.

وزش باد گرم در گیلان طی جمعه

یوسف شجاعی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه آسمان امروز گیلان صاف و آفتابی بود، اظهار کرد: دمای هوا نسبت به روز گذشته ثابت بود و در برخی از نقاط افزایش دو درجه ای دما داشتیم.

وی منجیل با 28 درجه سانتی گراد و دیلمان با 10 درجه سانتی گراد را به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان در بین ایستگاه های هواشناسی دانست و اضافه نمود: کمینه دمای هوای رشت نیز 12 و بیشینه دما 26 درجه سانتی گراد بود.

کارشناس هواشناسی گیلان شرح داد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد تا خاتمه هفته، جوی غالبا پایدار در منطقه استقرار دارد و انتظار داریم برای فردا و پس فردا در بیشتر ساعات آسمانی صاف و آفتابی داشته باشیم.

شجاعی با اشاره به گذر امواج ضعیف ناپایدار از منطقه طی عصر و شب پنجشنبه، اظهار داشت: پیش بینی می شود در برخی از نقاط استان افزایش ابر خواهیم داشت و بارش های خفیف و پراکنده رخ خواهد داد.

وی از برقراری جریانات جنوبی در ارتفاعات و دامنه های استان در روز جمعه خبر داد و یادآور شد: وزش باد گرم و افزایش نسبی دمای هوای گیلان برای روز جمعه دور از انتظار نیست.

کارشناسی هواشناسی گیلان با بیان اینکه طی دو روز آینده شرایط برای پدیده مه صبگاهی در برخی از نقاط به ویژه در مناطق ساحلی استان فراهم خواهد بود، شرح داد: پنجشنبه و جمعه دریا آرام بوده و موج کوتاه شرایط را برای صید و صیادی مناسب می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 221

به "وزش باد گرم در گیلان طی جمعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزش باد گرم در گیلان طی جمعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید