وسایل لازم برای کوله گردی

به گزارش مجله زیتوا، کوله گردی یکی از روش های سفر مقرون به صرفه است. این روش در کنار مزایایی که دارد، احتیاجمند برنامه ریزی دقیق است به خصوص اگر قبلا آن را تجربه نکرده باشید. یکی از مهم ترین نکات، وسایل مورد احتیاج و ضروری برای کوله گردی است. با خبرنگاران همراه باشید.

وسایل لازم برای کوله گردی

اگر به طبیعت و ماجراجویی علاقه داشته باشید احتمالا تا به حال به این فکر افتاده اید که کوله گردی را امتحان کنید. یکی از مهم ترین بخش های هر سفر به خصوص کوله گردی، جمع کردن وسایل ضروری سفر است. در این نوع از سفر شما باید تا حد امکان بار کمتری همراه داشته باشید. اما در عین حال نباید وسایل ضروری را فراموش کنید. بسیاری از وسایلی را که فکر می کنید ضروری هستند و باید حتما همراه ببرید، می توانید در راستا یا مقصد بخرید. مثلا احتیاجی نیست یک خمیردندان بزرگ بردارید که تا آخر سفر از بابت خمیردندان مسئله ای نداشته باشید!

برای اینکه بتوانید راحت تر بار سفر ببندید و راهی این سفر پرماجرا و به یادماندنی شوید، لیستی از وسایل ضروری را در ادامه معرفی می کنیم. البته این لیست کاملی نیست و شامل وسایل ضروری و بدیهی مثل پاسپورت، پول، بلیط و کارت اعتباری نمی گردد.

1. گوش گیر

یکی از ویژگی های کوله گردی اقامت در هاستل ها و مهمان پذیرهای شلوغ است. در این مکان های اقامتی گاهی مجبور می شوید با چندین نفر هم اتاق باشید. مسافرخانه ها و هاستل ها معمولا محیط های شلوغ و پرسروصدایی دارند. اگر می خواهید از شر سروصدای مزاحم خلاص شوید و خواب آرامی داشته باشید، گوش گیر را از قلم نیاندازید.

2. چشم بند

یکی دیگر از وسایل کوچک و البته ضروری برای کوله گردی، چشم بند است. در طول سفر ممکن است شرایط مختلفی پیش بیاید که احتیاج به استفاده از آن داشته باشید. مثلا زمانی که قرار است در طبیعت اقامت کنید و می خواهید زیر آفتاب استراحت کنید. یا هنگامی که در قطار و اتوبوس در کنار پنجره قرار گرفته اید و آفتاب مستقیم به شما می تابد.

3. ضدعفونی نماینده دست

ژل های آنتی باکتریال و ضدعفونی نماینده های دست که احتیاجی به شست وشو با آب ندارند، یکی از وسایل ضروری سفر در قالب کوله گردی هستند. چرا که شما همواره به آب کافی برای شست و شوی دست ها دسترسی ندارید.

4. کیسه های پارچه ای و پلاستیکی

انواع کیسه های پارچه ای و پلاستیکی در ابعاد مختلف همراه داشته باشید. اگر در شرایط آب و هوایی مرطوب سفر می کنید، مثلا در جنگل های بارانی، سطح داخلی کوله پشتی خود را با کیسه پلاستیکی بزرگ بپوشانید تا وسایل داخل آن خشک بمانند. کیسه های پلاستیکی برای جدا کردن لباس های کثیف و پلاستیک های درب دار و محکم برای مواد غذایی را از قلم نیاندازید.

5. لباس مناسب

می دانید که در کوله گردی باید تا جایی که ممکن است بار خود را سبک کنید. بنابراین لباس هایی همراه خود ببرید که در شرایط مختلف بتوانید از آنها بهره ببرید. مثلا در بعضی نقاط جهان قوانین خاصی برای لباس پوشیدن در خیابان وجود دارد. یا برای ورود به اماکن مذهبی باید به شیوه پوشش خود دقت کنید. لباس هایی همراه ببرید که در شرایط مختلف بتوانید از آنها بهره ببرید.

6. دمپایی ابری یا صندل ضدآب

داشتن یک دمپایی یا صندل ضدآب سبک در کوله گردی بسیار لازم است. با استفاده از این دمپایی می توانید از پاهای خود در شرایط مختلف، محافظت کنید مثلا زمانی که مجبور شوید در یک حمام کثیف دوش بگیرید.

7. کفش پیاده روی

اگر قرار است چند ماهی در سفر باشید یا برای پیاده روی در طبیعت برنامه ریخته اید، احتیاجی به بردن پوتین های سنگین نیست. این پوتین ها علاوه بر اینکه بارتان را سنگین می نمایند برای استفاده در آب و هوای گرم اصلا مناسب نیستند. از کفش های پیاده روی سبک و مقاوم بهره ببرید.

8. آداپتور مسافرتی

حتما یک آداپتور سفری همراه ببرید تا بتوانید دیوایس های خود را با استفاده از پریز های مختلف شارژ کنید. بهتر است این آداپتور انواع سوکت ها و البته پورت USB داشته باشد.

9. موبایل

البته احتیاج به شرح نیست که باید موبایل را همراه تان ببرید. نکته ای که باید قبل از سفر به آن توجه کنید این است که می توانید انواع نرم افزارهای کاربردی برای سفرتان را نصب کنید؛ مثلا انواع نقشه ها، قطب نما، نرم افزار تبدیل ارز و دیکشنری های آفلاین.

10. شارژر قابل حمل

شارژر پرتابل یکی از آن وسایلی است که در شرایط اضطراری واقعا به درتان می خورد.

11. بالش بادی

برای اینکه در هواپیما و اتوبوس و قطار بتوانید خواب راحتی داشته باشید، به خصوص که در کوله گردی احتمالا نمی توانید پرواز فرست کلاس رزرو کنید، از بالش های بادی سفری بهره ببرید.

12. جعبه یاری های اولیه

یک جعبه یاری های اولیه با وسایل اصلی و ضروری از قبیل اوآراس (Oral Rehydration Salt)، پماد، قرص های تصفیه آب، کرم های ضدعفونی نماینده، قرص مسکن و لوپرامید و... همراه داشته باشید.

13. نخ و سوزن

نخ و سوزن را دست کم نگیرید چون در شرایط اضطراری واقعا به کار می آیند. علاوه بر نخ در رنگ های مختلف و سوزن، قیچی کوچک و بند یا طناب هم همراه داشته باشید.

14. قفل

در بسیاری از هتل ها، قفسه ای قفل دار برای نگهداری وسایل مهم وجود دارد اما بد نیست با خودتان یک قفل کوچک ببرید. حتی در اماکن شلوغ هم بهتر است کیف دستی خود را با قفل کوچک محکم کنید. قفل های رمزدار انتخاب بهتری هستند چون ممکن است کلید را گم کنید.

15. هدلامپ

هدلامپ علاوه بر کاربردی که در طبیعت گردی دارد، برای مواقعی که می خواهید در جایی که همه خواب هستند، مطالعه کنید، وسیله خوبی است.

16. شلوار ضدآب

پوشیدن شلوارهای ضدآب در روزهای بارانی لازم است. شلوارهایی را انتخاب کنید که تهویه مناسب دارند و باعث عرق کردن نمی شوند.

17. ملحفه

در سفر مقرون به صرفه گاهی مجبور می شوید در هاستل ها و هتل های نه چندان تمیز، شب را به صبح برسانید. در این شرایط از ملحفه خودتان بهره ببرید و آن را روی تخت هتل بکشید تا از مسائل احتمالی پیشگیری کنید.

18. چاقوی جیبی

یک چاقوی جیبی همه کاره که از آن می توانید به عنوان قیچی، موچین، دربازکن و چاقو بهره ببرید، برای سفر شما لازم است. آن را در چمدان یا کوله خود قرار دهید نه در کیف دستی. چون ممکن است در فرودگاه توقیف گردد.

19. بطری های سفری

لوازم بهداشتی خود را در بطری های پلاستیکی سفری قرار دهید. بهتر است از لوازم بهداشتی چندمنظوره بهره ببرید. مثلا صابونی که هم برای شستن دست و هم شستن لباس از آن بهره ببرید.

20. کتاب راهنمای سفر

کتاب راهنمای سفر همراه ببرید چون هیچ وقت شارژش تمام نمی گردد. این قضیه در خصوص نقشه هم صادق است.

منبع: کجارو / roughguides.com
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1755

به "وسایل لازم برای کوله گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسایل لازم برای کوله گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید