وقوع 4 مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی طی یک روز در همدان

به گزارش مجله زیتوا، رئیس سازمان آتش نشانی همدان از وقوع 4 مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی طی یک روز در همدان خبر داد.

وقوع 4 مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی طی یک روز در همدان

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا بیاناتی اظهار کرد: طبق اعلام مرکز کنترل و فرماندهی عملیات، 6 عملیات اطفای حریق و 9 عملیات امداد و نجات حاصل تلاش فرشتگان نجات همدان در روز شنبه 10 خرداد بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی همدان گفت: شهروندان همدانی شنبه 10 خرداد 447 مرتبه با سامانه 125 تماس گرفته اند که از این تعداد 15 مورد منجر به عملیات شده است.

بیاناتی گفت: 13 تماس برای مشاوره و راهنمایی برقرارشده است، یکی از اموری که به صورت جدی موردتوجه قرار گرفته است ارائه مشاوره و راهنمایی به شهروندان در هنگام حوادث است به نحوی که مردم بتوانند هم ازلحاظ روانی خود و دیگران را با کنترل سطح استرس مدیریت کنند و هم بتوانند تا هنگام رسیدن نیروهای امدادی اقدامات اولیه امدادی را انجام دهند.

  • تلاش برای مهار کامل آتش سوزی در کوه سیاه دشتستان ادامه دارد
  • آماده باش دستگاه های البرز برای پیشگیری از آتش سوزی مراتع

رئیس سازمان آتش نشانی همدان اضافه کرد: تماس های برقرارشده با سامانه 125 همدان علاوه بر مواردی که منجر به عملیات و مشاوره شده شامل 50 تماس اشتباه بوده و متأسفانه 369 مورد از تماس ها نیز ایجاد مزاحمت بوده است.

بیاناتی اضافه کرد: عملیات اجرا شده در این مدت 6 مورد آتش سوزی شامل واژگونی و نشت سوخت خودرو در میدان صداوسیما، حریق سطل زباله در خیابان پاستور و 4 مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی در بلوار زینبیه، چیت سازیان، حیدره و قاسم آباد بوده است.

وی گفت: همچنین 9 مورد عملیات امداد و نجات شامل 2 مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور در شهرک فرهنگیان و خیابان مهدیه، نجات افراد محبوس شده در منزل در بلوار شاه حسینی، 2 مورد نجات حیوانات در بلوار بعثت، 3 مورد مهار حیوانات در چشین، شهید زمانی و اعتمادیِ و شکسته شدن علمک گاز در شهرک مدنی بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی همدان مطرح نمود: تعداد 5 نفر نجات یافته طی این عملیات گزارش شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 766

به "وقوع 4 مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی طی یک روز در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع 4 مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی طی یک روز در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید