چین ادعای آمریکا در خصوص حملات سایبری را تکذیب کرد

به گزارش مجله زیتوا، چین ادعای آمریکا در مورد حملات سایبری پکن به تعدادی از کشورهای دیگر از جمله بلژیک با هدف سرقت مالکیت معنوی و اطلاعات محرمانه تجاری را رد کرد و این ادعا را ساختگی خواند.

چین ادعای آمریکا در خصوص حملات سایبری را تکذیب کرد

تلویزیون دولتی چین، سفارت چین در بلژیک روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام نمود آمریکا از تمام ابزارهای خود برای افترا و اتهام پراکنی علیه چین استفاده می نماید نیت های شوم و شرورانه این کشور باید مورد توجه کشورهای مذکور قرار گیرد اینکه یک دروغ هر روز تکرار گردد مهم نیست مهم این است واشگتن با تکرار این دروغ ها نمی تواند آنها را به واقعیت تبدیل کند.

وزارت دادگستری آمریکا هفته گذشته دو شهروند چینی به نام های لی شیائو و دونگ جیاجی را به سرقت اطلاعات محرمانه تجاری و هک سیستم های رایانه ای شرکت های فعال در حوزه فراوری واکسن کرونا متهم کرد، واشنگتن مدعی است که این دو نفر از سال 2009 تا کنون در حال اجرا عملیات های سرقت اطلاعات هستند واشنگتن می گوید این افراد تا کنون علاوه بر آمریکا، از کشورهای دیگری مانند بلژیک، آلمان، اسپانیا، کره جنوبی، سوئد، انگلیس، هلند و ژاپن سرقت اطلاعات نموده اند.

سفارت چین در بلژیک در بیانیه خود اضافه نموده است: دولت چین همواره از امنیت سایبری محافظت می نماید و قاطعانه با هر نوع حمله و جرایم سایبری مخالفت است.

در این بیانیه آمده است: حفظ امنیت سایبری به نفع همه کشورها است فضای سایبری نباید به یک میدان نبرد جدید تبدیل گردد کشورهایی که به دنبال استیلای سایبری هستند به نتیجه نخواهند رسید.

در خاتمه این بیانیه با یاداوری روابط چین و بلژیک آمده است: چین از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور از حدود 50 سال پیش، هیچگاه تهدیدی برای بلژیک نبوده است و دو کشور به همکاری خود در زمینه های مختلف بر اساس احترام متقابل، سود و برابری ادامه خواهند داد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 866

به "چین ادعای آمریکا در خصوص حملات سایبری را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین ادعای آمریکا در خصوص حملات سایبری را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید