کانال های آب معروف ونیز خشک شدند

به گزارش مجله زیتوا، ونیز در ایتالیا بیشتر برای شبکه های گسترده و پیچیده خودش از کانال های آب معروفیت دارد و همین آبراه ها یکی از جنبه های برجسته در رونق گرفتن گردشگری این شهر محسوب می شوند. جدا از منظره بسیار زیبا و بعلاوه جنبه گردشگری، روزانه هزاران تاکسی آبی و قایق در میان این کانال ها رفت و آمد می نمایند و مسافران را به نقاط مختلف شهر می برند.

کانال های آب معروف ونیز خشک شدند

بین ماه اکتبر تا ژانویه، نگرانی اصلی شهر ونیز معمولا سیلاب است و معمولا در این موقع از سال و به مدت چند روز در هر سال، سطح آب بالاتر از حد معمول می رود و بخش های پایین دست شهر ونیز همانند میدان سنت مارک (Saint Marks Square) را زیر آب می برد. اما گاهی اوقات، ترکیب چندین عامل سبب خشک شدن این کانال های آب معروف ونیز می گردد.

کمبود بارندگی و بعلاوه هفته ها هوای خشک زمستانی تأثیر قابل توجهی روی خشک شدن کانال های آب ونیز گذاشته است اما سیستم آب وهوای پرفشار، ماه کامل و جریان های دریایی نیز به شکل گیری این خشکسالی در ونیز یاری قابل توجهی نموده اند.

گوندولاهای سنتی و تاکسی های آبی شهر ونیز همگی تحت تأثیر سطح پایین آب در این شهر قرار گرفته اند. خشکسالی بعلاوه بر قایق آمبولانس ها که نقشی حیاتی در سیستم اورژانس شهر دارند نیز تأثیر گذاشته است و این آمبولانس ها برای رفت و آمد در مسیرها و کانال های آب با سطح پایین آب دچار مشکل هستند.

تأثیر بارش کم زمستانی روی رودها و دریاچه های ایتالیا

رودخانه ها و دریاچه های ایتالیایی، به خصوص در شمال این کشور در زمستان سال جاری از کمبود شدید آب رنج می برند. این در حالی است که سال جاری کوه های آلپ کمتر از نیمی از بارش برف معمولی خود را تجربه نموده اند.

طولانی ترین رودخانه ایتالیا یعنی رودخانه پو (Po) که از کوه های آلپ سرچشمه می گیرد و تا دریای آدریاتیک ادامه دارد، نیز در این زمان از سال حدود 61 درصد کمتر از حد معمول خودش آب دارد. سطح آب دریاچه گاردا (Lake Garda) نیز پایین است و این به معنای آن است که می توان با پای پیاده به جزیره سان بیاجیو (San Biagio) رفت.

ماسیمیالیانو پاسکوی، کارشناس آب و هوا در رابطه با این خشکسالی در ایتالیا و بعلاوه ونیز اظهار داشته که این کشور در کمبود آب واقع شده است، کمبودی که از سال 2020 و 2021 ایجاد شده است و این کشور حداقل به 50 روز بارش باران احتیاج دارد.

همه این موارد در حالی است که ایتالیا با بدترین خشکسالی خودش در طی 70 سال گذشته روبرو شده و تابستان سال گذشته میلادی نیز شرایط اضطراری در حوضه رودخانه پو اعلام شده بود.

منبع: فوت و فن / euronews.com
انتشار: 5 اسفند 1401 بروزرسانی: 5 اسفند 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1943

به "کانال های آب معروف ونیز خشک شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانال های آب معروف ونیز خشک شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید