گردشگری تایلند در دام کورونا افتاد

به گزارش مجله زیتوا، ترس از ویروس کرونا و خطر ابتلا به آن، خیابان های باریک و فروشگاه های رنگارنگ پوکت تایلند را خالی از گردشگر نموده است.

گردشگری تایلند در دام کورونا افتاد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا نوروز 99 با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

ویروس کرونا و گردشگری تایلند

این هفته فقط تعداد انگشت شماری از گردشگرانی که ماسک به صورت داشتند، در روشنایی روز در این منطقه رفت و آمد داشتند. یک فروشنده محلی کارت پستال و سوغاتی اعلام کرد: تاثیر شیوع ویروس کرونا بر پوکت فاجعه بار بود. فقط چند روز پس از آنکه خبر شیوع ویروس کرونا منتشر شد، شمار گردشگران چینی به طور محسوس کاهش پیدا کرد. فکر می کنم شمار آن ها 70 درصد کاهش پیدا نموده است. تفرجگاه های ساحلی استان پوکت پس از بانکوک به عنوان دومین مقصد پربازدید گردشگری تایلند محسوب می گردد که بخش اعظمی از گردشگران خود را مدیون شهروندان چینی است که شمار آن ها در طول تعطیلات سال نو چینی ها در سال گذشته به 11 میلیون نفر رسید. این در حالی است که چین در هفته جاری در راستای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا که از شهر ووهان شیوع پیدا کرد و منجر به کشته شدن بیش از 250 نفر شده است، محدودیت هایی برای تمامی تورهای خارجی وضع کرد. طبق برآوردهای وزارت گردشگری تایلند، کاهش سفرهای چینی ها می تواند برای صنعت گردشگری تایلند حدود 1.52 میلیارد دلار خسارت به بار آورد. شیوع ویروس کرونا در خارج از مرزهای چین، به صنعت گردشگری داخلی تایلند وارد شده است. تایلند با شناسایی 19 مورد ابتلا به این ویروس به عنوان دومین کشور با بیشترین مبتلایان به این ویروس کشنده محسوب می گردد. تایلند روز دوشنبه نخستین مورد سرایت انسان به انسان این ویروس را گزارش کرد.

منبع: عصر سفر

منبع: همگردی
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 402

به "گردشگری تایلند در دام کورونا افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری تایلند در دام کورونا افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید