10 مورد از برترین فرودگاه های جهان در سال 2015

به گزارش مجله زیتوا، یکی از مقوله های مهم در جهت توسعه صنعت گردشگری در هر کشوری،ساخت و تجهیز فرودگاه هایش است که رقابت تنگاتنگی در این زمینه وجود دارد. بر همین اساس مؤسسه انگلیسی sky trax از سال 1989 ،لیستی از برترین فرودگاه های دنیا اعلام و جایزه بهترین فرودگاه دنیا را اعطا می نماید.در ادامه به معرفی 10 فرودگاه برتر دنیا که از سوی این موسسه اعلام شده است ،می پردازیم.

10 مورد از برترین فرودگاه های جهان در سال 2015

1. فرودگاه چانگی، سنگاپور

این فرودگاه مسافران را به بیش از 200 مقصد در سراسر دنیا می رساند و با پنج هزار ورود و خروج در هفته به وسیله 80 خط هواپیمایی بین المللی به خطوط هوایی دنیا متصل می گردد.

2.فرودگاه بین المللی اینچئون، کره جنوبی

فرودگاه بین المللی اینچئون بزرگ ترین فرودگاه در کره جنوبی و یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های دنیا است که پیش از این جایزه بهترین فرودگاه دنیا را دریافت نموده است.

3.فرودگاه مونیخ، آلمان

فرودگاه مونیخ، دومین فرودگاه پر رفت و آمد آلمان و کانون اصلی خطوط هوایی لوفت هانزای آلمان است. از فرودگاه مونیخ به سراسر دنیا می توان پرواز کرد. این فرودگاه با بیش از 150 فروشگاه و 50 رستوران و کافه که در آن می توان غذا و نوشیدنی صرف کرد، به مرکز شهر شبیه است.

4.فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

این فرودگاه با بیش از 100 شرکت هواپیمایی در دنیا همکاری و به حدود 180 مقصد در سراسر دنیا از جمله 44 فرودگاه در سرزمین چین پرواز دارد. پیشتر نیز عنوان جایزه سال فرودگاه دنیا را از آن خود نموده بود.

5.فرودگاه هانِدا توکیو، ژاپن

فرودگاه هانِدا پر افتخارترین پایانه داخلی و بین المللی در ژاپن به حساب می آید و نقش بسیار مهمی در گسترش و توسعه گردشگری این کشور دارد.

6. فرودگاه بین المللی زوریخ، سوییس

فرودگاه زوریخ بزرگترین فرودگاه سوئیس و کانون اصلی خطوط هوایی بین المللی و معتبر سوئیس ایر است.

7. فرودگاه مرکزی ناگویا، ژاپن

در سال 2014، 9 میلیون و هشتصد هزار مسافر به وسیله فرودگاه بین الملی ناگویا سفر نموده اند، این فرودگاه به عنوان بهترین مرکز هوایی شناخته شده است. فرودگاه مرکزی ژاپن با پروازهای پرشماری در مسیرهای مختلف مانند بانکوک و سنگاپور داشته و همچنین در مسافت های طولانی تر هلسینکی، فرانکفورت، هونولولو و دیترویت ترافیک ترانزیتی سنگینی دارد.

8. فرودگاه هیثرو لندن، انگلستان

فرودگاه هیثرو در لندن پر رفت آمدترین فرودگاه در انگلستان و اروپا به دلیل پروازهای متعدد است، این فرودگاه پیشتر پر رفت و آمدترین فرودگاه دنیا برای مسافران بین المللی بود اما به تازگی این عنوان را به فرودگاه دبی سپرده است.

9.فرودگاه شیفول آمستردام

در سال 2014، به وسیله فرودگاه شیفول آمستردام 55 میلیون مسافر سفر نموده اند تا این فرودگاه به شهر فرودگاهی مشهور گردد.

10.فرودگاه پایتخت پکن، چین

فرودگاه بین المللی پایتخت مهم ترین فرودگاه خدمات رسان چین است که از سال 2014 دومین فرودگاه پر رفت و آمد دنیا شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 521

به "10 مورد از برترین فرودگاه های جهان در سال 2015" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از برترین فرودگاه های جهان در سال 2015"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید