10 هزار متر چمن در آزادی برای هاکی، چراغ هاکی چمنی روشن می گردد؟

به گزارش مجله زیتوا، رئیس فدراسیون هاکی از برنامه های فدراسیون برای هاکی چمنی و اعزام تیم های ملی در رده های سنی مختلف به مسابقات برون مرزی اطلاع داد.

10 هزار متر چمن در آزادی برای هاکی، چراغ هاکی چمنی روشن می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، هاکی چمنی ایران سال هاست که جایگاهی در جهان و آسیا ندارد و به نوعی تعطیل شده است. شاید در حافظه اهالی این رشته خاطره های کمی از حضور تیمی تحت عنوان تیم ملی هاکی چمنی ایران در مسابقات برون مرزی وجود داشته باشد. این درحالی است که هاکی چمنی در سطح جهان از اعتبار بالایی برخوردار است. با این حال بهرام قدیمی، رئیس فداسیون هاکی به دنبال راه اندازی مجدد این رشته است.

قدیمی در گفت وگو با خبرنگاران به برنامه های چمنی در ماه های آینده اشاره نمود و گفت: در بخش چمنی اکنون به دنبال برگزاری مسابقات امیدهای کشور هستیم که شهرهای آذربایجان غربی و شرقی، همدان، کرمانشاه و کرج درخواست میزبانی دادند. در انتها این مسابقات تیم منتخبی تشکیل می گردد و اردوهای آماده سازی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می نماید. این مسابقات آذر ماه امسال در هنگ کنگ برگزار می گردد.

او در ادامه اضافه نمود: همین مسابقات را در رده سنی زیر 16 سال برگزار کردیم و آبان ماه هم مسابقات زیر 18 سال ها را داریم که در نهایت تیم منتخب آنها نیز به مسابقات آسیایی اعزام می شوند.

اختصاص 10 هزار متر چمن در آزادی به هاکی

او در خصوص افتتاح زمین هاکی چمنی گفت: 22 بهمن زمین هاکی چمنی مان را در باشگاه انقلاب افتتاح می کنیم. علاوه بر این دکتر کریمی، مدیر کل تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی کشور نامه ای را به مجموعه ورزشی آزادی زده تا در آنجا 10 هزار متر زمین برای کمپ هاکی داشته باشیم. نظر مجموعه آزادی هم مثبت است. سال 1374 بازی های آسیایی را در آزادی برگزار کردیم و چند زمین خوب هم داشتیم اما از بین رفتند و باید دوباره آنها را بگیریم.

رئیس فدراسیون هاکی به دیگر برنامه های فدراسیون برای هاکی چمنی اشاره نمود و گفت: در رشته چمنی باید برای بازی های آسیایی سهمیه بگیریم. الان در دسته دوم آسیا هستیم و باید به دسته یک صعود کنیم. مسابقات دسته دو سال 99 شروع می گردد در نتیجه به دنبال برگزاری لیگ در دی ماه امسال و اردوی تیم ملی و اعزام به مسابقات هستیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا در استان ها چمن مناسب برای برگزاری لیگ داریم یا خیر؟ بیان کرد: در بعضی از شهرها چون نقده و سمنان زمین های خوبی داریم. علاوه بر این زمین های همدان، کرمانشاه و تبریز بازسازی شدند و استان هایمان فعال هستند.

قدیمی در خصوص کوشش برای میزبانی مسابقات جهانی سالنی گفت: کنفدراسیون جهانی در نامه ای به ما بیان کرد که می توانید میزبان جام جهانی 2021 شوید در نتیجه به دنبال دریافت این میزبانی هستیم حتی شهرهای ارومیه و قم کاندیدای میزبانی شدند. البته مبلغ 250 هزار دلار را برای این میزبانی در نظر دریافتد که سنگین است و باید رایزنی کنیم.

4 سال بدهی مالیاتی داریم

قدیمی در خصوص وضعیت بدهی مالیاتی فدراسیون هاکی گفت: فکر کنم چهار سال بدهی مالیاتی داریم اما حساب هایمان بسته نشده و سازمان مالیات هنوز سراغ مان نیامده است. البته بدهی مالیاتی حقوقی نداریم بلکه بدهی مان عملکردی است، یعنی برای برگزاری مسابقات باید مالیات پرداخت کنیم که این خنده دار است. به همین دلیل موضوع را به وسیله وزارت ورزش و جوانان پیگیری کردیم. خانم فرامرزیان و آقای داورزنی چند بار با معاون مالیاتی کشور جلسه داشتند و می خواهند مشکل فدراسیون ها در این بخش را حل نمایند.

او در خصوص وضعیت پرداخت پاداش قهرمانی تیم ملی هاکی سالنی در آسیا بیان کرد: پاداش آنها را پرداخت کردیم اما وزارت ورزش هنوز پاداشی نداده است. فدراسیون یک پاداش 120 میلیون تومانی به کل تیم و نفری 2 هزار دلار در مسابقات به آنها پاداش داد. وزارت ورزش و جوانان هم باید به هر کدام 15 میلیون تومان بدهد. البته احتمالا 6 ماه تا یک سال طول می کشد.

قدیمی در انتها بیان کرد: باید هاکی چمنی را دریابیم. اینگونه که پیش می رویم آینده روشن تری برای هاکی می بینم و در آسیا رقیبی جدی برای سایر تیم ها خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 92

به "10 هزار متر چمن در آزادی برای هاکی، چراغ هاکی چمنی روشن می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 هزار متر چمن در آزادی برای هاکی، چراغ هاکی چمنی روشن می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید