5 اشتباه که هنگام خرید مودم ADSL باید از آن ها دوری کنید

به گزارش مجله زیتوا، خرید یک مودم ADSL از جهات مختلف مانند خریدن گوشی، لپ تاپ یا دیگر دستگاه های الکترونیکی است؛ اگر بدانید دنبال چه چیزی هستید و باید از چه چیزهایی اجتناب کنید، خرید بهتری خواهید داشت. در این مطلب به 5 اشتباه هنگام خرید مودم ADSL می پردازیم که بهتر است مرتکب آن ها نشوید.

5 اشتباه که هنگام خرید مودم ADSL باید از آن ها دوری کنید

چسب زخم موقتی با توسعه دهنده وای فای

این مطلب در خصوص خرید مودم ADSL است اما همین ابتدا باید در خصوص توسعه دهنده های وای فای صحبت کنیم. بعضی از کاربران وقتی با مشکل ضعیف بودن سیگنال وای فای روبرو می شوند، به جای تعویض مودم ترجیح می دهند با استفاده از دستگاه های توسعه دهنده وای فای، پوشش سیگنال را بزرگ تر نمایند. اما واقعیت این است که حتی در صورت بهبود پوشش سیگنال، در نهایت ممکن است با مشکلاتی مانند قطع و وصل شدن های ناگهانی روبرو شوید.

به همین دلیل بسیاری از کارشناسان استفاده از توسعه دهنده وای فای را به چسب زخم های موقتی تشبیه نموده اند. این نوع دستگاه ها هم ممکن است برای مدتی مشکل را رفع نمایند ولی بهتر است همان اول راه حل بهتر یعنی خرید مودم بهتری را انتخاب کنید.

خرید مودم تازه اما قدیمی

واقعیت این است که در بازار ایران بسیاری از مودم های پرفروش، سال ها قبل فراوری شده اند ولی همچنان در بازار به فروش می رسند. اما اگر می خواهید از تازهترین تکنولوژی ها بهره مند شوید، باید از بین مودم هایی که تازها فراوری شده اند، دست به انتخاب بزنید که البته همانطور که گفتیم در بازار ایران انجام چنین کاری چندان هم ساده نیست.

به طور کلی توصیه می گردد هر 3 تا 5 سال مودم ADSL باید تعویض گردد. بنابراین اگر در حال حاضر یک مودم که 5 سال قبل فراوری شده خریداری می کنید، عملا یک نسل عقب تر از مودم های تازه قرار دارید. به همین دلیل برای خرید مودم به غیر از نقد و آنالیز ها، به سال ساخت هم توجه کنید. در حال حاضر بهتر است مودمی بخرید که حداقل از وای فای 6 و WPA3 پشتیبانی کند.

خریدن یک مودم بیش از حد قدرتمند

واقعیت این است که کمتر کاربری یک مودم بیش از حد قدرتمند خریداری می نماید. اما در این میان ممکن است بعضی افراد مرتکب این اشتباه شوند و برای خرید یک مودم، بیش از حد احتیاج هزینه نمایند. به عنوان مثال اگر یک فرد مجرد هستید که در یک خانه کوچک زندگی می کنید و در نهایت فقط لپ تاپ، گوشی و کنسول بازی را به مودم وصل می کنید، خرید یک مودم پیشرفته با امکان اتصال چند ده دستگاه و پوشش سیگنال گسترده، اصلا منطقی نخواهد بود.

اما از سوی دیگر، اگر در یک خانه بزرگ زندگی می کنید یا همیشه چندین نفر در خانه شما هستند و باید به وای فای وصل شوند، پس طبیعتا خرید یک مودم قدرتمند در چنین شرایطی یک تصمیم عاقلانه است.

در نظر نگرفتن مقدار خانه

وسعت پوشش سیگنال وای فای از جمله ویژگی های مهمی است که هنگام خرید مودم ADSL باید به این موضوع توجه کنید. اگر در خانه بزرگی زندگی می کنید، استفاده از یک مودم ADSL با پوشش سیگنال محدود، دردسرهای زیادی را برای شما درست می نماید. اگرچه در این زمینه سیستم های مش وای فای پوشش بسیار خوبی ارائه می دهند، اما نسبت به مودم های معمولی بسیار گران تر هستند. بنابراین با خرید یک مودم مناسب، می توانید تا حد زیادی بر این مشکل غلبه کنید.

نادیده گرفتن احتیاجهای گجت های هوشمند

اگر از جمله افرادی هستید که به استفاده از گجت های هوشمند خانگی علاقه زیادی دارید، هنگام خرید مودم باید به این موضوع هم توجه نشان بدهید. این گجت ها طبیعتا به پهنای باند بالایی احتیاج ندارند اما زمانی که تعداد آن ها افزایش پیدا می نماید، ممکن است به مودم فشار بیاورند و در نتیجه پایدار بودن ارتباط با مشکل روبرو گردد. یک مودم مناسب باید برای تمام این گجت ها ارتباط پایداری ارائه کند و در نتیجه این موضوع را هم در نظر داشته باشید.

منبع: HowToGeek

سوالات متداول

آیا استفاده از توسعه دهنده وای فای مانند چسب زخم موقتی است؟

بعضی از کاربران وقتی با مشکل ضعیف بودن سیگنال وای فای روبرو می شوند، به جای تعویض مودم ترجیح می دهند با استفاده از دستگاه های توسعه دهنده وای فای، پوشش سیگنال را بزرگ تر نمایند. اما واقعیت این است که حتی در صورت بهبود پوشش سیگنال، در نهایت ممکن است با مشکلاتی مانند قطع و وصل شدن های ناگهانی روبرو شوید.

چرا تازه بودن مودم اهمیت زیادی دارد؟

واقعیت این است که در بازار ایران بسیاری از مودم های پرفروش، سال ها قبل فراوری شده اند ولی همچنان در بازار به فروش می رسند. اما اگر می خواهید از تازهترین تکنولوژی ها بهره مند شوید، باید از بین مودم هایی که تازها فراوری شده اند، دست به انتخاب بزنید که البته همانطور که گفتیم در بازار ایران انجام چنین کاری چندان هم ساده نیست.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1402 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1966

به "5 اشتباه که هنگام خرید مودم ADSL باید از آن ها دوری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 اشتباه که هنگام خرید مودم ADSL باید از آن ها دوری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید