آب های سطحی برای فراوری برق به کارگیری می شوند

به گزارش مجله زیتوا، دانشمندان نوعی کانال جمع آوری آب های سطحی را طراحی کردند که به راحتی می توان از آن برای فراوری انرژی الکتریکی استفاده کرد.

آب های سطحی برای فراوری برق به کارگیری می شوند

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، گروهی از مهندسان بلژیکی پیروز شدند سیستمی را طراحی نمایند که با استفاده از انرژی جریان آب های سطحی می توان میزان قابل توجهی انرژی الکتریکی فراوری کرد. این سیستم ساختار تقریبا سادگی دارد و با هزینه ای اندک راه اندازی می شود.

برای راه اندازی سیستم فراوری برق از آب های سطحی باید جهت انحرافی در کنار معبر جریان آب ایجاد و سپس آن را کانال گذاری کرد. در قسمت انتهایی کانال توربین فراوری انرژی الکتریکی قرار گرفته و تا زمانی که آب از دریچه وارد کانال شود توربین، برق فراوری می نماید. مدت زمان راه اندازی تمامی قسمت های سیستم فراوری انرژی از آب های سطحی 1 هفته اعلام شده است. سازندگان بلژیکی مدعی هستند این سیستم هیچ آسیبی به آبزیان نمی زند و هر ماهی که وارد کانال شود به سلامت از انتهای جهت خارج شده و دوباره به محل زندگی خود باز می شود. در ادامه ویدئویی از نوع عملکرد سامانه فراوری انرژی الکتریکی از آب های سطحی را مشاهده می کنید:

4144/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 945

به "آب های سطحی برای فراوری برق به کارگیری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب های سطحی برای فراوری برق به کارگیری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید