فرآیند اجرایی پایان نامه ها در دانشگاه های علوم پزشکی ساماندهی شد

به گزارش مجله زیتوا، فرآیند های اجرایی انتها نامه های دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی ساماندهی شد. بر اساس این ساماندهی اساتید به استفاده از منابع مالی خارج از دانشگاه برای انتها نامه ها ترغیب شدند.

فرآیند اجرایی پایان نامه ها در دانشگاه های علوم پزشکی ساماندهی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، فرآیند های اجرایی سرانجام نامه های دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در نشست مشترک فی ما بین معاونین آموزشی و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مصوب شد.

بر اساس این مصوبه با توجه به ماهیت آموزشی و تحقیقاتی سرانجام نامه ها فرآیند تصویب آن ها شامل طرح در گروه آموزشی، دفاع از پروپوزال و تصویب در شورای تحصیلات تکمیلی انجام و در صورت تشخیص استاد راهنما مبنی بر عدم کفایت منابع مالی، پروپوزال دانشجویی عیناً به پروپوزال پژوهشی تبدیل و فرایند تصویب سایر طرح های پژوهشی را طی خواهد کرد.

در صورت تبدیل پروپوزال دانشجویی به پروپوزال تحقیقاتی باید عیناً سهم معاونت آموزشی در تأمین منابع در جدول هزینه های طرح درج شود.

محل تأمین منابع سرانجام نامه های دانشجویی موضوع از محل اعتبارات آموزشی و 1.3 درصد درآمد اختصاصی مصوب هیات امناء دانشگاه های علوم پزشکی است. نحوه تأمین و سهم معاونت های آموزشی و پژوهشی در صورت پژوهشی شدن طرح بر اساس مصوبات شورای دانشگاه/ دانشکده های علوم پزشکی است.

همچنین جزء 4 و 5 شیوه نامه هزینه کرد 1.3 درصد درآمد اختصاصی سهم آموزش توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت اصلاح خواهد شد.

پرداخت حق التدریس و حق التحقیق بر اساس قوانین و مقررات اعضای هیات علمی دانشگاه ها خواهد بود.

دانشگاه ها/ دانشکده های علوم پزشکی باید مدلی را طراحی کنند که اعضای هیات علمی ترغیب به استفاده از منابع مالی خارج از دانشگاه ها/ دانشکده های علوم پزشکی شوند و تصویب اینگونه طرح ها در اولویت قرار گیرد.

اجرایی شدن موضوع تنوع بخشی به مدل های انجام سرانجام نامه ها به طور جدی پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1423

به "فرآیند اجرایی پایان نامه ها در دانشگاه های علوم پزشکی ساماندهی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآیند اجرایی پایان نامه ها در دانشگاه های علوم پزشکی ساماندهی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید