اروپا کاهش یاری های اقتصادی به ترکیه در سال 2020 را در دستورکار قرار می دهد

به گزارش مجله زیتوا، اتحادیه اروپا به دلیل مناقشات گازی در دریای مدیترانه و دخالت نظامی آنکارا در سوریه یاری های اقتصادی به این کشور در سال 2020 را به شدت کاهش می دهد.

اروپا کاهش یاری های اقتصادی به ترکیه در سال 2020 را در دستورکار قرار می دهد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با قیمت تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه فوکوس آلمان، اتحادیه اروپا یاری های اقتصادی وعده داده شده به ترکیه را در امسال میلادی به شدت کاهش می دهد.

اتحادیه اروپا مناقشات گازی در دریای مدیترانه و دخالت نظامی آنکارا در سوریه را دلیل این تصمیم خود اعلام نموده است.

نشریه فوکوس این خبر را با استناد به یک پیام کتبی جوزف بورل، رئیس کمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مجلس این اتحادیه منتشر نموده است.

بر این اساس، بورل در این نامه نوشته است که اتحادیه اروپا تداوم کاهش یاری های اقتصادی برنامه ریزی شده برای ترکیه را در دستور کار دارد، به طوری که برای سال 2020، 75 درصد تخصیص یاری های اقتصادی برنامه ریزی شده به منظور آماده سازی این کشور برای ورود به اتحادیه اروپا لغو می گردد.

بر اساس اطلاعات کمیسیون اتحادیه اروپا ترکیه در امسال میلادی تنها 168 میلیون یورو از یاری های اروپا به منظور آماده سازی خود برای عضویت در اتحادیه اروپا را دریافت می نماید.

اتحادیه اروپا با این یاری های اقتصادی در واقع فرایند از اصلاحات این نامزد عضویت در اتحادیه اروپا حمایت نموده و شایستگی رقابت این کشور را بهبود می دهد.

البته مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا مدتهاست که به دلیل تشدید مناقشات بین آنکارا- بروکسل بر سر مسائل حقوق بشری به حال تعلیق درآمده است.

این کاهش یاری های اقتصادی اتحادیه اروپا به ترکیه شامل یاری های اقتصادی در چارچوب توافق پناهندگان بین ترکیه و اتحادیه اروپا نمی گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 390

به "اروپا کاهش یاری های اقتصادی به ترکیه در سال 2020 را در دستورکار قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا کاهش یاری های اقتصادی به ترکیه در سال 2020 را در دستورکار قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید