اعلام کشف اسکلت یک زن ماقبل تاریخ در آلمان

به گزارش مجله زیتوا، ایسنا/ براساس خبرهای بدست رسیده، کشف اسکلت یک زن ماقبل تاریخ در آلمان صورت پذیرفت.

اعلام کشف اسکلت یک زن ماقبل تاریخ در آلمان

قضیه چیست؟

اسکلت این زن که اکنون با نام بانوی بیه تیکو (Bietikow) شناخته می شود، در جریان ساخت توربین های بادی در روستایی به نام بیه تیکو واقع در شمال شرقی آلمان کشف شد.

اسکلت این زن در حالیکه به صورت خمیده در قبر قرار داده شده بود، کشف شده است. قرار دادن جسد با این روش یکی از قدیمی ترین انواع قرار دادن جسد در قبر محسوب می شود.

تحقیقات نشان می دهد این فرد در زمان مرگ بین 30 تا 45 سال سن داشته است. به گفته کارشناسان، قدمت این بقایا به بیش از 5000 سال پیش بازمی شود. این به آن معناست دوره زندگی بانوی بیه تیکو با مرد یخی اوئتزی (Oetzi) که در دهه 90 توسط توریستان در آلپ کشف شد، همزمان است.

اوئتزی در سال 1991 توسط دو توریست در رشته کوه های آلپ در نزدیکی مرز اتریش و ایتالیا کشف شد. جسد اوئتزی در زمان کشف بسیار سالم بود بطوریکه پوست و سایر ارگانهای بدن او همچنان قابل مشاهده بودند.

اما شرایط در خصوص بانوی بیه تیکو متفاوت است و فقط استخوانها و تکه هایی از لباس او به جای مانده که محققان سعی دارند با در کنار هم گذاشتن این آثار به جزئیاتی درباره زندگی او پی ببرند.

نخستین بار در دوران نوسنگی بود که انسانها غلات را در رژیم غذایی شان گنجاندند، چرا که ذخیره کردن غلات از گوشت بسیار آسان تر بود و علاوه بر آن از این محصولات به عنوان روشی برای پرداخت هزینه ها استفاده می شد. اگرچه پیروی از این روال به بد شدن شرایط سلامت کلی افراد منجر شد. این مورد در شرایط سلامت دندانهای بانوی بیه تیکو قابل مشاهده است. اکنون محققان سعی دارند اطلاعات بیشتری درباره زندگی این فرد بدست آورند.

منبع: همگردی
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1029

به "اعلام کشف اسکلت یک زن ماقبل تاریخ در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کشف اسکلت یک زن ماقبل تاریخ در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید