امکان شروع مذاکره اتحادیه اروپا با روسیه درباره خرید واکسن اسپوتنیک

به گزارش مجله زیتوا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که اتحادیه اروپا میخواهد مذاکره با طرف روسی برای خرید واکسن اسپوتنیک-وی را آغاز کند و این فرایند در صورت درخواست 4 کشور اروپایی آغاز خواهد شد.

امکان شروع مذاکره اتحادیه اروپا با روسیه درباره خرید واکسن اسپوتنیک

با ما سفر کنید و با تور زمستان 1400 اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، خبرگزاری رویترز امروز (دوشنبه) به نقل از منابع خبری نوشت که مقامات اتحادیه اروپا قصد دارند مذاکرات با طرف روسی درباره خرید واکسن اسپوتنیک-وی را شروع نمایند.

طبق این اطلاعات، نمایندگان رسمی از طرف جامعه اروپا مذاکرات با فراوری نمایندگان واکسن اسپوتنیک-وی را انجام می دهند و دولت های کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم بطور جداگانه در حال آنالیز امکان شروع رایزنی ها با طرف روسی در این باره هستند.

رویترز یادآور شد که برای شروع این فرایند، ضروری است تا چهار کشور اروپایی چنین درخواستی را از اتحادیه اروپا داشته باشند.

هفته گذشته معین شد که آژانس دارویی اروپا ( ЕМА ) خاطرنشان کرد که در حال آنالیز تطابق واکسن روسی اسپوتنیک با استانداردهای متعارف در قاره اروپاست و تصمیم گیری در این باره تنها بر اساس داده های علمی و نه اظهارات سیاسی انجام خواهد گرفت.

علاوه بر این، پیش از این صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز اعلام نموده بود که نمایندگان اتحادیه اروپا رایزنی های علمی درباره واکسن اسپوتنیک-وی را سرانجام داده و امکان به ثبت رسیدن این داروی روسی در اتحادیه اروپا را آنالیز می نمایند.

لازم به یادآوری است که واکسن اسپوتنیک-وی فراوری شده در روسیه که نخستین واکسن به ثبت رسیده در دنیا علیه ویروس کروناست، تا به امروز در بیش از 50 کشور دنیا، از جمله بعضی کشورهای عضو اتحادیه اروپا - مجارستان و اسلواکی مجوز استفاده اضطراری بدست آورده است.

پیش از این معین شده بود که واکسن اسپوتنیک-وی با پیشی دریافت از واکسن آمریکایی فایزر، در رتبه دوم دنیای از لحاظ تعداد کشورهایی که استفاده اضطراری از آن را تأیید نموده اند، قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1252

به "امکان شروع مذاکره اتحادیه اروپا با روسیه درباره خرید واکسن اسپوتنیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان شروع مذاکره اتحادیه اروپا با روسیه درباره خرید واکسن اسپوتنیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید