کارشناسان از خوردن این مواد غذایی امتناع میورزند

به گزارش مجله زیتوا، تغذیه سالم یعنی انتخاب غذاهای متنوع از گروه های غذایی مختلف. برای تغذیه سالم مجبور نیستید یک رژیم محدود و سخت داشته باشید. تغذیه سالم یعنی ایجاد تغییراتی، که بتوانید برای همواره آنها را پیروی کنید. البته به این سادگی ها که گفتیم نیست! و دریافت مواد مغذی مورد احتیاج آسان نیست.

کارشناسان از خوردن این مواد غذایی امتناع میورزند

8 خوراکی که حتی کارشناسان آن ها را نمی خورند!

دانشمندان مواد غذایی در حال آنالیز موارد حاوی سم و مواد شیمیایی، و بعلاوه موارد ساده ای برای یک رژیم غذایی پاک نماینده و سلامتی فوق العاده هستند. کارشناسان تخصص های مختلف، دلیل این امر را که چرا این هشت ماده خوراکی را نمی خورند شرح می دهند.

تغذیه سالم

غذا خوردن سالم یا پاکیزه به معنی انتخاب میوه ها، سبزیجات و گوشت هایی است که با حداقل فرآوری رشد نموده و فروخته می شوند. این مواد اغلب آلی هستند و به ندرت (اگر نگوییم هرگز) باید حاوی مواد افزودنی باشند. ولی در بعضی از موارد، روش های فراوری نمایندگان مواد غذایی در دنیای امروز، نه پاکیزه و نه پایدار هستند. نتیجه این امر آسیب به سلامت ما، محیط زیست و یا هر دو است.

بنابراین ما تصمیم گرفتیم به وسیله دیدگاه افرادی که زندگی خود را صرف کشف این موضوع می نمایند که کدام ماده غذایی برای خوردن ایمن است یا نه - ، نگاهی تازه ای به مواد غذایی بیندازیم. پاسخ آنها لزوما یک فهرست غذایی ممنوعه را تشکیل نمی دهد اما دستیابی به گزینه های پیشنهادی ممکن است برای شما سلامت بهتر و آرامش خاطر به همراه بیاورد.

متخصص غدد درون ریز هرگز گوجه فرنگی کنسرو شده نخواهد خورد
فردریک وم سال، یک متخصص غدد درون ریز در دانشگاه میسوری است که بسفنول A را مطالعه می نماید.

مشکل: پوشش های رزین قوطی های قلع شامل بسفنول A-یک استروژن مصنوعی- هستند که با بیماری هایی اعم از مسائل فراوری مثل تا بیماری های قلبی، دیابت و چاقی ارتباط دارند. متاسفانه، اسیدیته (یکی از ویژگی های برجسته گوجه فرنگی) باعث می گردد که بیسفنول آ (BPA)به مواد غذایی شما برسد.

مطالعات نشان می دهند که BPA در بدن بیشتر افراد باعث سرکوب فراوری اسپرم و یا آسیب کروموزومی به تخم حیوانات می گردد. ووم سال می گوید. شما از یک لیتر گوجه فرنگی 50 میکروگرم BPA دریافت می کنید، و این سطحی است که روی مردم، تاثیر می گذارد به ویژه، افراد جوان، من به گوجه فرنگی های کنسروی نزدیک نخواهم رفت.

راهکار: گوجه فرنگی های بسته بندی شده در بطری های شیشه ای (که احتیاج به پوشش های رزینی ندارند) را انتخاب کنید. قرار گرفتن در معرض BPA سبب آسیب دائمی به زاد و ولد می گردد.

کشاورز هرگز گوشت گاو تغذیه شده با ذرت نخواهد خورد
جوئل سالاتین مالک شرکت Polyface Farms و نویسنده کتاب های زیادی در خصوص کشاورزی پایدار است.

مشکل: گاو باید با چمن تغذیه گردد، نه غلات. اما امروزه کشاورزان حیوانات خود را با ذرت و سویا تغذیه می نمایند، که باعث رشد سریعتر حیوانات برای ذبح می گردد. اما پول بیشتر برای کشاورزان گاو (و قیمت های پایین تر در فروشگاه مواد غذایی) به معنای مقدار بسیار کمتر مواد مغذی برای ماست.

تحقیق جامعی که اخیرا به وسیله USDA و محققان دانشگاه Clemson صورت گرفته است، دریافت که گوشت گاو تغذیه شده با چمن در مقایسه با گوشت گاو تغذیه شده با دانه ذرت، حاوی مقادیر بیش تر بتا کاروتن، ویتامین E، امگا 3، اسید لینولئیک مزدوج (CLA)، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است؛ و مقدار امگا 6 التهابی پایین تری دارد ؛ وبعلاوه حاوی چربی های اشباع شده کمتری است که با بیماری های قلبی مرتبط هستند. به گفته سالاتینما باید به این واقعیت که گاوها گیاه خوارند احترام بگذاریم، و این امر به این معنا نیست که آنها را با ذرت و کود مرغ تغذیه کنیم،

راهکار: گوشت گاو علف خوار بخرید، که می توانید آن را در فروشگاه های تخصصی، بازار کشاورزان و در سطح ملی در Whole Foods پیدا کنید. این نوع محصولات معمولا برچسب گذاری شده اند، زیرا به نظر می رسد حق بیمه به آن ها تعلق می گیرد، اما اگر برچسبی روی آن نمی بینید، از قصاب بپرسید.

سم شناسان هرگز پاپ کورن مایکروویو نخواهند خورد
اولگا نایدنکو، دانشمند ارشد گروه کار محیط زیست است.

مشکل: طبق تحقیقی تازه از UCLA، مواد شیمیایی، از جمله پرفلوئورواکتانوئیک اسید (PFOA)، موجود در پوشش کیسه، بخشی از نوعی از ترکیبات هستند که ممکن است با ناباروری در انسان مرتبط باشند. در آزمایش بر روی حیوانات، این مواد شیمیایی باعث سرطان کبد، سرطان بیضه و سرطان پانکراس می شوند.

مطالعات نشان می دهند که مایکروویو مواد شیمیایی را به تبخیر می رساند و به پاپ کورن شما منتقل می نماید. به گفته نایدنکو آنها در بدن باقی می مانند و انباشته می شوند به همین خاطر پژوهشگران نگران هستند که این سطوح در انسان بتوانند به مقادیری برسند که باعث ایجاد سرطان در حیوانات آزمایشگاهی می شوند. DuPont و فراوری نمایندگان دیگر وعده داده اند که تا سال 2015، PFOA را طبق برنامه داوطلبانه EPA از محصولات خود حذف نمایند. اما میلیون ها بسته پاپ کورن تا آن موقع فروخته می گردد.

راهکار: روش قدیمی پاپ کورن های آلی: در یک قابلمه. برای طعم دادن می توانید به آن کره واقعی یا ادویه جات خشک شده، از قبیل گل کلم، تکه های سبزیجات یا ترکیب سوپ اضافه کنید. پاپ کورن را ارگانیک تهیه کنید و از روغن نارگیل بهره ببرید.

مدیر مزرعه هرگز سیب زمینی غیر آلی نمی خورد
جفری میر رئیس هیئت استانداردهای ارگانیک ملی است.

مشکل: ریشه سبزیجات، علف کش ها، سموم دفع آفات و قارچ کش های موجود در خاک را جذب می نمایند. که سیب زمینی ها- محبوب ترین گیاه کشور - در طول فصل رشد با قارچ کش پرورش داده می شوند و سپس برای از بین بردن تاک های ریشه دار قبل از برداشت، علف کش ها بر روی آن ها اسپری می شوند.

پس از نابودی آن ها ، برای جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی ها تحت درمان قرار می گیرند. به گفته مویر که مدیر مزرعه موسسه رودال نیز است (بعلاوه متعلق به شرکت رودال، ناشر جلوگیری)، این کار را امتحان کنید: سیب زمینی معمولی را از فروشگاه بخرید و سعی کنید جوانه بزند. این امر اتفاق نمی افتد

من با فراوری نمایندگان سیب زمینی صحبت می کنم که صریحا می گویند هرگز سیب زمینی که می فروشند را نمی خورند. آنها بخش های جداگانه ای دارند که در آن جا بدون استفاده از مواد شیمیایی برای خودشان سیب زمینی پرورش می دهند.

راهکار: سیب زمینی ارگانیک بخرید. اگر می خواهید مواد شیمیایی که جذب مغز سیب زمینی شده اند را حذف کنید، شستشو به میزان کافی کارساز نیست.

کارشناس ماهیگیری سالمون پرورشی نخواهد خورددکتر دیوید کارپنتر، مدیر موسسه بهداشت و محیط زیست دانشگاه آلبانی، تحقیقی اساسی در مجله Science در خصوص آلودگی در ماهی ها منتشر کرد.

مشکل: طبیعت این امر را برنمی تابد که ماهی سالمون در مکان های بسته پرورش یابد و با سویا، ضایعات مرغ، و پرهای مرغ هیدرولیز شده تغذیه گردد.درنتیجه، ماهی سالمون پرورشی نسبت به ماهی سالمون آزاد حاوی ویتامین D پایین تر و آلاینده های بیش تر، از جمله عامل سرطان زا، ترکیبات پلی کلرو بی فنیل(PCB)، بازدارنده های شعله برومند و آفت کش ها مانند دیوکسین و DDT (ددت) است.

آلوده ترین ماهی ها متعلق به شمال اروپا هستند که در منوهای آمریکایی یافت می شوند. به گفته کارپنتر که مطالعه آلودگی ماهی او درسال 2004 توجه رسانه های گسترده را به خود جلب کرد ،برای جلوگیری از افزایش خطر ابتلا به سرطان شما می توانید هر 5 ماه یکی از این سالمون ها به عنوان شام بخورید ، که این امر ناگواری است.

به طور مقدماتی علم نیز DDT را با دیابت و چاقی مرتبط می داند، اما بعضی از متخصصان تغذیه معتقدند که مزایای امگا 3 بیشتر از خطر مصرف این ماهی است. بعلاوه در خصوص سطح بالایی از آنتی بیوتیک ها و سموم دفع آفات مورد استفاده در پرورش این ماهی نگرانی وجود دارد. وقتی ماهی سالمون پرورشی می خورید، داروها و مواد شیمیایی مشابه مصرف می کنید.

راهکار: ماهی سالمون آزاد (وحشی) راجایگزین کنید. اگر روی بسته بندی عبارت ماهی تازه وحشی درج شده است، این ماهی پرورشی است. هیچ شکار تجاری برای ماهی سالمون وحشی وجود ندارد.

پژوهشگر سرطان هرگز شیر فراوری شده با هورمون های مصنوعی نمی نوشد
ریک نورث مدیر پروژه کمپین برای غذای سالم در پزشکان عمومی اورگن برای مسئولیت اجتماعی و مدیر عامل سابق بخش اورگن انجمن سرطان آمریکا است.

مشکل: فراوری نمایندگان شیر، برای افزایش فراوری شیر، گاوهای شیری خود را با هورمون رشد گاوی نوترکیب (همین طور به عنوان rBGH یا rBST نیز شناخته شده است)تغذیه می نمایند. اما rBGH باعث افزایش عفونت های پستان و حتی چرک در شیر نیز می گردد.

بعلاوه منجر به سطح بالاتری از هورمونی به نام عامل رشد شبیه انسولین در شیر(IGF-1) می گردد. در افراد، سطح بالای IGF-1 ممکن است به سرطان های پستان، سرطان پروستات و سرطان کولون یاری کند. به گفته نورث هنگامی که دولت rBGH آزمایش کرد، به نظر می رسد IGF-1 موجود در شیر در دستگاه گوارش انسان تجزیه خواهد شد . 100 درصد ثابت نشده است که این ماده منجر به افزایش سرطان در انسان می گردد، با این حال، در بیشتر کشورهای صنعتی ممنوع است.

راهکار: شیر خام بخرید یا برچسب بدون rBGH و یا بدون rBST ، فراوری شده بدون هورمون های مصنوعی یا شیرهای آلی را روی محصولات آنالیز کنید. این عبارات نشان گر محصولات بدون rBGHاست.

متخصص زیست فناوری که سویای معمولی مصرف نمی نماید، سویا غیر گوشتی GMO نمی خورد
مایکل هریس متخصص زیست شناسی است که چندین پروژه در بخش زیست فناوری از جمله مواد غذایی دست کاری شده ژنتیکی را راهنمایی نموده است. او مشاور و مدیر شرکت هایی مانند Xenon Pharmaceuticals و شرکت Genon بوده است.

مشکل: مواد غذایی مهندسی ژنتیکی به دلیل دستکاری DNA و کد ژنتیکی شامل جهش هایی از یک گونه به دیگر، دلیل نگرانی زیادی است. سویا تخمیر شده تنها سویای مناسب برای مصرف انسان است و از آنجا که تقریبا 90 درصد از سویا در دنیا ژنتیکی اصلاح شده است، اگر مطمئن نیستید که منابع ارگانیک هستند، مسائل بهداشتی درازمدت اجتناب ناپذیر است به خصوص از آنجا که سویا بر تعادل هورمونی تأثیر می گذارد و حتی باعث سرطان می گردد.

راهکار: برچسب ها را آنالیز کنید تا مطمئن شوید که سویا غیر GMO یا ارگانیک است و هرگز منابع غیر تخمیر شده مصرف نکنید. در صورت امکان با شرکت تماس بگیرید تا دقیقا متوجه شوید سویا غیر GMO از کجا به دست آمده است.

کارشناس مواد غذایی ارگانیک هرگز سیب های معمولی نمی خورد
مارک کاستل، یک مدیر اجرایی سابق درتجارت کشاورزی، یکی از روسای موسسه Cornucopia است که یک گروه پژوهشی سیاست کشاورزی است که از غذاهای ارگانیک حمایت می نماید.

مشکل: اگر بین میوه مسابقه میوه ها با بیشترین مقدار آفت کش ها برگزار می شد ، سیب ها برنده می شدند. چرا؟ آن ها به طور جداگانه پیوند شده اند (از یک درخت افتاده اند) به طوری که هر نوع عطر و طعم معین خود را حفظ می نماید.

به همین ترتیب، سیب ها مقاومت به آفات را افزایش نمی دهند و به طور مرتب اسپری می شوند. صنعت می گوید که این بقایا مضر نیستند. اما کاستل معتقد است که عقل سلیم می گوید با اجتناب از مصرف آلوده ترین محصول، مانند سیب، قرار گرفتن در معرض آلودگی ها را به حداقل برسانیم.

به گفته کاستلکارگران مزرعه در معرض مقدار بالاتر بسیاری از سرطانها هستند . و افزایش تعداد مطالعات در حال کشف ارتباط بین افزایش مقدار ورود آفت کش ها (از همه منابع) به بدن با بیماری پارکینسون است.

راهکار: خرید سیب های ارگانیک یا خرید سیب از کشاورزی که به آن اعتماد دارید.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1584

به "کارشناسان از خوردن این مواد غذایی امتناع میورزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناسان از خوردن این مواد غذایی امتناع میورزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید