اهدای 4 هزار جلد کتاب به نهاد کتابخانه های عمومی غرب کشور

به گزارش مجله زیتوا، تهران (پانا) - مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور از اهدای 4 هزار جلد کتاب به نهاد کتابخانه های عمومی استان های تحت پوشش این مرکز، توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اطلاع داد.

اهدای 4 هزار جلد کتاب به نهاد کتابخانه های عمومی غرب کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، میثاق گودرزی مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با اعلام این خبر گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تقویت منابع عمومی و تخصصی و ارتقای سطح کیفی کتابخانه های عمومی استان، بیش از 4 هزار جلد کتاب از تازه های نشر به اداره کل کتابخانه های عمومی استان های تحت پوشش مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور اهدا نموده است.

وی ادامه داد: کتاب های اهدایی از موضوعات متنوع و مختلف در زمینه کودک و نوجوان، یاری درسی، ادبیات، تاریخ، فلسفه، عرفان، بهداشت و دین برخوردار است. همچنین هشت اهداگر برتر اسناد و منابع منطقه غرب کشور مورد تقدیر نهاده شدند و 2 نفر از آنها که بیش از 25 هزار برگ سند نفیس و قدیمی برای نگهداری در آرشیو به مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور اهدا نموده بودند؛ با حضور اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سید سعید شاهرخی استاندار همدان تقدیر شدند.

گودرزی گفت: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ اهدای کتاب و اسناد در راستای غنی سازی مجموعه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و همچنین به منظور بهره مندی اصحاب علم و دانش، 30 تن از اهداگران منطقه غرب کشور شامل پنج استان شناسایی شدند و 8 نفر از اهداگران منطقه غرب کشور کتاب، اسناد نفیس و قدیمی و تعداد قابل توجهی سند را اهدا نموده بودند که این تعداد از اهدانمایندگان شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی اضافه کرد: یوسف رجبی، علی اشرف اسفندیاری، حیرت سجاد، پرویز شکری، علی تصویری، ایرج هندسی و امیرحسین فتاحی از اهداگران برتر اسناد و منابع در منطقه غرب کشور بودند؛ که مورد تقدیر نهاده شدند.

مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور در ادامه با اشاره به توافق انجام شده بین مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با دانشگاه بوعلی گفت: در ملاقات با رئیس دانشگاه بوعلی همدان به عنوان دانشگاه مرجع در استان، موارد متعددی مورد بحث و گفتگو نهاده شد که استفاده از منابع بزرگ تاریخی موجود در آرشیو ملی ایران و مرکز اسناد همدان در پروژه های تاریخ پژوهی و خاتمه نامه های دانشجویان از این جمله است.

وی ادامه داد: بر اساس این توافق خاتمه نامه های دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مرتبط، به موضوعات تاریخی و سند پژوهی به خصوص تاریخ محلی اختصاص خواهد یافت و بر اساس این توافق میلیون های برگ اسناد تاریخی موجود در آرشیو ملی ایران در اختیار دانشجویان و تاریخ پژوهان قرار خواهد گرفت.

گودرزی اظهار داشت: اسناد تاریخی منبع بسیار ارزشمندی برای تحقیق و پژوهش در حوزه های مختلف علوم انسانی و اجتماعی است که بر اساس توافق انجام شده، اساتید دانشگاه در هدایت و انتخاب موضوعات خاتمه نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان رشته های مرتبط، سند پژوهی و استفاده از اسناد تاریخی را مد نظر قرار خواهند داشت. ضمن اینکه نکته های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری در منطقه غرب کشور و استان همدان مورد مطالعه قرار نگرفته و ضروری است به همت محققان بیش از پیش تبیین و برای عموم مردم به خصوص نسل جوان تشریح گردد. دانشجویان می توانند با هدایت کارشناسان مرکز اسناد همدان، به صورت کاملا غیرحضوری به منابع موجود دسترسی داشته و اسناد مورد احتیاج خود را دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1202

به "اهدای 4 هزار جلد کتاب به نهاد کتابخانه های عمومی غرب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 4 هزار جلد کتاب به نهاد کتابخانه های عمومی غرب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید