طراحی سایت: بازدید رئیس سازمان انرژی اتمی از بخش های مختلف سایت هسته ای کرج

به گزارش مجله زیتوا، رئیس سازمان انرژی اتمی از مرکز شتاب دهنده سیکلوترون، هاتسل، مرکز فراوری و توسعه رادیوداروهای سیکلوترون و آزمایشگاه های مربوطه و بعلاوه مراکز کشاورزی هسته ای و پروژه های در حال اجرا و مرکز ملی یون درمانی در سایت هسته ای کرج بازدید کرد.

طراحی سایت: بازدید رئیس سازمان انرژی اتمی از بخش های مختلف سایت هسته ای کرج

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دوشنبه 15 شهریور ماه از بخش های مختلف سایت هسته ای کرج بازدید کرد.

در این بازدید که با همراهی جمعی از معاونان و مدیران سازمان و پروژه های صنعت هسته ای کشور در سایت هسته ای کرج انجام شد، اسلامی از مرکز شتاب دهنده سیکلوترون، هاتسل، مرکز فراوری و توسعه رادیوداروهای سیکلوترون و آزمایشگاه های مربوطه و بعلاوه مراکز کشاورزی هسته ای و پروژه های در حال اجرا و مرکز ملی یون درمانی بازدید کرد.

معاون رئیس جمهور در بازدید از پروژه های فراوری رادیوداروها با تأکید بر لزوم افزایش مزیت های مالی و راهبردی محصولات صنعت هسته ای، به نکاتی در مورد مقدار فراوری و نسبت آن با مصرف داخلی اشاره نمود.

وی بعلاوه در بازدید از فعالیت های پژوهشکده کشاورزی هسته ای با اشاره به اهمیت فعالیت های کشاورزی هسته ای و دستاوردهای دانشمندان سازمان انرژی اتمی در حوزه کشاورزی، گفت: محصولات، ارقام تازه و نوآوری ها باید تبدیل به مزیت مالی در صنعت هسته ای گردد؛ این امر هم مستلزم این است که سازوکاری دقیق و تخصصی برای آن تعریف گردد تا مردم و فراورینمایندگان بتوانند از این پروژه ها و دستاوردهای ملی نفع لازم را ببرند.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: در حال حاضر کشاورزان ما به علت عدم پیاده سازی شیوه های مدرن صنعتی شدن کشاورزی از روش های سنتی در فراوری محصولات کشاورزی استفاده می نمایند. جهت رفع این موضوع مهم، پروژه های صنعت هسته ای باید در راستای ترویج و توسعه کشاورزی مدرن تعریف گردد و حرکت کند. از جمله موضوعات مهم در این حوزه می توان به فراوری ارقام برنج در کشور اشاره نمود که فراوری داخلی ما کمتر از احتیاج کشور است و باید به مقدار ای فراوری افزایش یابد که این مشکل در کشور رفع گردد و بتوانیم قطب صادرات در این حوزه باشیم.

اسلامی در بخش دیگری از این بازدید از پروژه مرکز ملی یون درمانی بازدید و مسئولان پروژه فرایند پیشرفت کار و اقدامات اجرا شده و در حال اجرا را تشریح کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر سرعت بخشیدن به پروژه و پیشرفت کار مطابق با زمانبندی تعریف شده، توصیه هایی در مورد تربیت نیروی انسانی، اولویت تهیه تجهیزات و دیگر امور مرتبط مطرح نمود.

گفتنی است در حال حاضر رادیوداروهای ارزشمندی نظیر تالیوم، گالیوم، کریپتون81 و FDG به وسیله شتابدهنده سیکلوترون این مرکز در حال فراوری است. بعلاوه در بخش کشاورزی هسته ای کشت به وسیله بافت گیاهی و تکثیر در گلخانه و هم تهیه ارقامی تازه از برنج و دیگر نباتات و مبارزه با آفات مختلف از مهمترین پروژه های این مرکز هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1512

به "طراحی سایت: بازدید رئیس سازمان انرژی اتمی از بخش های مختلف سایت هسته ای کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: بازدید رئیس سازمان انرژی اتمی از بخش های مختلف سایت هسته ای کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید