عبدالملکی: منطقه ها آزاد توسعه می یابد، افزایش 40 درصدی صادرات کالا های غیر نفتی

به گزارش مجله زیتوا، حجت الله عبدالملکی در بازدید از مرز باشماق مریوان از افزایش 40 درصدی صادرات کالا های غیر نفتی در این مرز بین المللی در هفت ماهه امسال اطلاع داد و گفت: این افزایش ناشی از موفقیت سیاست های دولت در تقویت صادرات غیرنفتی و مدیریت صحیح این منطقه است.

عبدالملکی: منطقه ها آزاد توسعه می یابد، افزایش 40 درصدی صادرات کالا های غیر نفتی

وی مرز باشماق را یکی از مبادی اصلی مالی ایران برشمرد و با بیان اینکه سیاست دولت حمایت از صادرات برای تقویت فراوری داخلی و نیازمندی های ارزی کشور است، گفت: حدود 6 میلیارد دلار کالا از این مرز به صورت تزانزیتی، صادراتی و وارداتی مبادله می گردد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی منطقه ها آزاد تجاری، صنعتی و ویژه مالی بر ضرورت تقویت روابط مالی و تجاری با کشورهای همسایه همسو تأکید کرد و اضافه نمود: تسهیل صادرات و برطرف موانع این حوزه از مهمترین اولویت های دولت بوده و باید تمام دستگاه های اجرایی این امر مهم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به آخرین شرایط منطقه ها آزاد مطرح کرد: عملیات اجرایی منطقه ها آزاد تجاری بانه و مریوان تا 2 روز دیگر شروع و مدیرعامل این منطقه معرفی خواهد شد.

به گفته وی، با استقرار منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان، ظرفیت برای سرمایه گذاری بیشتر و شرکت های تجاری، از مزایای این منطقه بهره مند می شوند.

عبدالملکی مطرح کرد: امیدواریم منطقه ها آزاد نمونه در بانه و مریوان در تراز ملی ایجاد و دستگاه های اجرایی در مرز به برترین شیوه، وظیفه خود را انجام دهند و آینده روشنی پیش روی مریوان و کل ایران باشد.

دبیر شورایعالی منطقه ها آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه مالی خوستار برطرف مسائل و توسعه زیرساخت ها در مرز باشماق شد و یادآور شد: توسعه منطقه ها آزاد راهی برای توسعه ارتباطات با همسایگان و برطرف مسائل مالی است.

مرز باشماق در 15کیلومتری غرب مریوان و شهر مریوان نیز در 109 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 آبان 1402 بروزرسانی: 14 آبان 1402 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 2027

به "عبدالملکی: منطقه ها آزاد توسعه می یابد، افزایش 40 درصدی صادرات کالا های غیر نفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالملکی: منطقه ها آزاد توسعه می یابد، افزایش 40 درصدی صادرات کالا های غیر نفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید