بیش از 13 هزار نفر در مرز ترکیه و یونان سرگردانند

به گزارش مجله زیتوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، بنا بر گزارش سازمان بین المللی مهاجرت (وابسته به سازمان ملل متحد) بیش از 13 هزار پناهجو در مرز 212 کیلومتری ترکیه و یونان به سر می برند.

بیش از 13 هزار نفر در مرز ترکیه و یونان سرگردانند

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

گفته می گردد که آنها در گروه های سه هزار نفری تجمع نموده و شب سردی را در مرز ترکیه و یونان به سر برده اند. دمای هوا در ساعات شب به حدود صفر درجه رسیده و باد شدیدی در وزیدن بوده است.

لادفو گویلاوا، یکی از مقام های بلندپایه این سازمان گفت: شمار پناهجویانی که به وسیله شهر ادرنه راهی مرز یونان شده اند، در طول روز شنبه 11 اسفند (اول مارس) پیوسته رو به افزایش بوده و خودروها، تاکسی ها و اتوبوس های متعددی از استانبول خود را به مرز دو کشور رسانده اند.

او اضافه نمود که بیشتر پناهجویان را مردان تشکیل می دهند، اما در بین آنان خانواده های زیادی هستند که با بچه ها خردسال راه سفر را پیش گرفته و اکنون در مرز ترکیه و یونان به سر می برند.

گویلاوا همچنین اضافه نمود که سازمان بین المللی مهاجرت خواروبار (فائو) توشه غذایی بین پناهجویان تقسیم نموده است.

در همین رابطه سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه توئیتر اظهار داشت که تا نیمه شب به وقت محلی (ساعت 22 شامگاه شنبه به وقت اروپای مرکزی) 47 هزار و 113 پناهجو به وسیله استان ادرنه وارد اتحادیه اروپا شده اند. در این استان گذرگاه های مرزی از ترکیه به یونان و بلغارستان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 514

به "بیش از 13 هزار نفر در مرز ترکیه و یونان سرگردانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 13 هزار نفر در مرز ترکیه و یونان سرگردانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید