تاثیر داروی کاهش فشارخون بر طول عمر

به گزارش مجله زیتوا، تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد ارتباط مستقیمی میان مصرف داروی کاهش فشار خون و افزایش طول عمر وجود دارد.

تاثیر داروی کاهش فشارخون بر طول عمر

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، تحقیقات پیش بالینی نشان می دهد دارویی که برای درمان فشار خون بالا استفاده می گردد با یاری به فعال سازی فرایند ترمیم میتوکندری می تواند باعث افزایش طول عمر گردد.

دانشمندان دانشگاه اوزاکا سیتی دریافتند که داروی متولازون که داروی ضد فشار خون است و تقریباً 50 سال از عمر ساخت آن می گذرد، می تواند فرایند ترمیم سلولی را که طول عمر را افزایش می دهد، در کرم های لوله ای سبب گردد.

میتوکندری ها ساختار های ریزی هستند که مانند نیروگاه های سلولی عمل می نمایند. با افزایش سن، میتوکندری ها به طور فزآینده ای ناکارآمد می شوند و بعضی از دانشمندان در جستجوی دارو های افزایش دهنده طول عمر به دنبال روش هایی برای ترمیم این ساختار های اساسی هستند.

دارویی به نام متولازون (metolazone) به سرعت و به شکل قابل توجهی بر روی ژن hsp-6 تاثیرگذار است. متولازون یک داروی رایج است که برای درمان فشار خون بالا استفاده می گردد و نزدیک به 50 سال است که از استفاده بالینی آن می گذرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1136

به "تاثیر داروی کاهش فشارخون بر طول عمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر داروی کاهش فشارخون بر طول عمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید