ترکیه عملیات استخراج نفت را علی رغم اعتراض قبرس شروع می نماید

به گزارش مجله زیتوا، علیرغم اعتراضات دولت قبرس، یک دیپلمات ترکیه ای اظهار داشت عملیات استخراج نفت در آب های اطراف جزیره نیکوزیا از هفته آینده آغاز خواهد شد.

ترکیه عملیات استخراج نفت را علی رغم اعتراض قبرس شروع می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چاغاتای ارجیس رئیس دپارتمان فعالیت های مرزی وزارت خارجه ترکیه روز آدینه خاطرنشان کرد این کشور فعالیت های استخراج نفت در جنوب قبرس را از 7 اکتبر (15 مهر) آغاز می نماید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این دیپلمات ترکیه ای در حساب توئیتری خود نوشت منطقه ای که کشتی یاووز فعالیت استخراج نفت خود را در آن آغاز می نماید، در فلات قاره ترکیه واقع شده است.

ترکیه در حالی استخراج نفت در این منطقه را در حوالی جزیره نیکوزیا در جنوب قبرس آغاز می نماید که دولت این کشور چنین اقدامی را نقض حق حاکمیت خود دانسته و در این خصوص به آنکارا هشدار داده است.

روز آدینه کشتی اکتشافی یاووز ترکیه در فاصله 51 مایل دریایی جنوب غرب قبرس لنگر انداخت. ترکیه تا کنون دو حلقه چاه نفت در حوالی جزایر شرق و غرب قبرس حفر نموده است که موجب اعتراض نیکوزیا و اتحادیه اروپا شده است.

از سال 1974 که ترکیه بخشی از خاک قبرس را به تصرف کرد، این کشور به دو قسمت ترکی و یونانی تقسیم شد. قربس یونانی توسط جامعه جهانی به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا شناخته می گردد اما بخش ترکی آن را فقط آنکارا به رسمیت می شناسد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 174

به "ترکیه عملیات استخراج نفت را علی رغم اعتراض قبرس شروع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه عملیات استخراج نفت را علی رغم اعتراض قبرس شروع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید