تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد در کردستان پرداخت می گردد

به گزارش مجله زیتوا، خبرنگاران/کردستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واحدهای تولیدی راکد جهت تسهیلات به سازمان صنعت و معدن مراجعه نمایند.

تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد در کردستان پرداخت می گردد

محمد دره وزمی امروز(8 خرداد) در بازدید از واحدهای فراوریی با حضور فرماندار سنندج و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی، با اشاره به اینکه بازدید و رصد مسائل از واحدهای فراوریی داخل و خارج شهرک ها وظیفه ذاتی ما است، اظهار کرد: امروز از پنج واحد فراوریی و یک طرح نیمه تمام در حال انجام بازدید به عمل آمد که سه واحد از واحدهای فراوریی فعال و 2 واحد راکد بودند.

وی هدف از بازدید واحدهای فراوریی را تأمین سرمایه در گردش برای واحدهای راکد، سرمایه ثابت و راه اندازی واحدها مطرح کرد و افزود: طرح نیمه تمام فراوری لباس ضد آب احتیاجمند سرمایه ثابت جهت 9 میلیارد تومان تسهیلات به بانک صنعت و معدن معرفی می گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واحدهای سرمایه در گردش(واحدهای فعال) نیز هر واحد 2 میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و تأمین مواد اولیه تسهیلات دریافت می نمایند.

دره وزمی با اشاره به واحدهای راکد، ذکر کرد: واحد ماکارونی خاوین که واحد فراوریی راکد و احتیاجمند سرمایه در گردش است جهت تسهیلات 3 میلیارد تومانی و شرکت سبک سازان غرب با یک میلیارد تومان به بانک ملی معرفی می شوند.

وی هدف از تسهیلات را احیای واحدهای راکد در استان مطرح کرد و گفت: با جدیت واحدها و تا آن جای که امکان داشته باشد جهت تأمین و سرمایه در گردش این واحدها با یاری مالی بانک ها اقدام به راه اندازی واحدهای فراوریی خواهیم کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، از واحدها به ویژه واحدهای راکد که امکان راه اندازی فراوری دارند درخواست کرد واحدهایی که توجیه مالی و احتیاج مالی و سرمایه در گردش دارند به سازمان صنعت و معدن مراجعه نمایند که مسائل آن ها را موردبررسی قرار دهیم.

دره وزمی افزود: در سال جهش فراوری تمام کوشش خود را می کنیم که واحدهای فراوریی را با یاری صاحبان و عزم جدی آن ها راه اندازی کنیم.

ابراهیم زارعی، فرماندار سنندج، با اشاره به اینکه این بازدیدها جهت حل مسائل واحدهای فراوری انجام شد، گفت: از واحدهای مشکل دار که نمی توانند محصولات را فراوری و راه اندازی نمایند جلوگیری نموده و جهت فراوری مجدد آن ها را یاری می کنیم.

محمد خسروی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی، نیز با اشاره به برطرف موانع فراوری در استان، گفت: چهار واحد فراوریی در شهرک صنعتی مستقر هستند که مسائل و مواردی در زمینهٔ تسهیلات و بیمه دارند که امروز بعضی از این مسائل حل و تصمیم گیری شد و تعدادی نیز به کمیسیون های بعدی موکول می گردد.

وی بازدید مسئولین را دلگرمی واحدهای فراوریی دانست و ذکر کرد: در شهرک صنعتی یک پروژه وجود دارد که سال ها بازسازی و بازسازی نشده و به اعتبار بالغ بر 350 میلیون تومان احتیاج دارد، همچنین در هفته گذشته بازسازی و بازسازی و آسفالت معابر شهرک صنعتی شماره یک و سه را اجرایی کردیم.

تیمور درودی مدیرعامل صنایع فرآوری پتروشیمی غرب، گفت: این شرکت در سال 79 فراوری خود را شروع نموده که در ماه 30 تن میزان فراوری لوله، در پنج سایز و 120 قلم اتصالات فراوری می نماید.

وی نبود فضا برای توسعه شرکت را یکی از مسائل دانست و گفت: با ایجاد توسعه زمین برای فراوری پی وی سی از 20 نفر به 40 نفر افزایش می دهیم.

سید جلال حسینی، مدیرعامل طرح نیمه تمام فراوری لباس ضد آب، گفت: این طرح اولین فراوریی در ایران است که با 50 نفر نیرو در فراوری لباس ضد آب اشتغال دارند و احتیاجمند سرمایه ثابت است.

وی با اشاره به ریزش دیوار شرکت، افزود: 800 میلیون تومان هزینه دیوار شرکت بوده که درخواست جبران خسارت را داریم.

فراوری درب ضد سرقت، به مدیریت منصور صراحیان نیز در این بازدید برای 100 میلیون تسهیل به بانک معرفی گشت.

همچنین شرکت آریان غرب کردستان نیز به مدت سه سال به دلیل بدهکاری تعطیل است.

شرکت سبک سازان غرب که با جایگزین کردن واحد بازیافت کاغذ و فراوری کارتون و همچنین بسته بندی آن در برازان احتیاجمند سرمایه ثابت و 3 میلیارد تومان اعتبار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 762

به "تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد در کردستان پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد در کردستان پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید