ثبت نام 600 جوان قصرشیرینی برای فعالیت در اراضی طرح گرمسیری

به گزارش مجله زیتوا، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: تاکنون 600 جوان قصرشیرینی برای انجام فعالیت های کشاورزی در اراضی طرح گرمسیری و حضور در اولین طرح گردشگری اجتماع محور ثبت نام نموده اند.

ثبت نام 600 جوان قصرشیرینی برای فعالیت در اراضی طرح گرمسیری

به گزارش خبرنگاران انلاین به نقل از ایسنا، صابر رحیمی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمانشاه، بااشاره به حمایت های وزارت ورزش و جوانان از اجرای طرح های ملی پیشنهادی توسط سمن ها، اظهار کرد: در ماه های گذشته سمن های حوزه جوانان کرمانشاه 19 طرح ملی را به وزارتخانه ارسال کردند که خوشبختانه با اجرای اکثر این طرح ها موافقت شد.

وی توضیح داد: برای اجرای شش طرح از این طرح ها بیش از 400 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته تا در مناطق مختلف استان اجرایی شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه طرح جوان و مرزداری را از جمله این طرح ها خواند و افزود: در این طرح جوانانی نخبه از 16 استان مرزی کشور به کرمانشاه خواهند آمد تا قابلیت ها و ایده های خلاقانه خود را در حوزه های مختلف در قالب یک نمایشگاه نشان دهند.

وی افزود: مرز داری و علم و پژوهش، مرز داری و معنویت و اخلاق و شهادت، مرزداری و عزتمندی و تعهد اجتماعی، مرزداری و اقتصاد و مرزداری و سبک زندگی پنج محور برپایی این نمایشگاه خواهد بود.

رحیمی گفت: تمامی مراحل اجرای این طرح توسط سمن های جوان استان انجام می گیرد و زمینه ای نیز فراهم شده تا سرمایه گذاران در این نمایشگاه حضور داشته و با دستاوردهای جوانان نخبه آشنایی پیدا نمایند.

وی برگزاری جشنواره لیمو قصرشیرین طی روزهای آینده، اجرای اولین طرح گردشگری اجتماع محور در شهرستان هرسین و برگزاری المپیاد ورزشی سمن های حوزه جوانان کشور در شهر مرزی قصرشیرین را از دیگر طرح هایی برشمرد که توسط سمن های حوزه جوانان در استان اجرایی خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه به طرح واگذاری بخشی از زمین های کشاورزی طرح گرمسیری در قصرشیرین به جوانان این شهرستان اشاره نمود و گفت: تاکنون 600 جوان قصرشیرینی برای استفاده از این طرح ثبت نام نموده اند که به هرکدام از آنها بین دو تا سه هکتار زمین داده می گردد تا در آن فعالیت کشاورزی داشته باشند.

وی افزود: این جوانان می توانند با تشکل تعاونی های یازده تا دوازده نفره زمین ها را در اختیار بگیرند و روی آنها فعالیت نمایند.

رحیمی در ادامه بابیان اینکه بانک اطلاعاتی جوانان نخبه استان در حال تهیه است، مطرح کرد: علیرغم اینکه به همه دستگاه ها اعلام نموده ایم که برای تکمیل این بانک به ما یاری نمایند، اما تاکنون تنها دو دستگاه علوم پزشکی و جهاددانشگاهی همکاری های لازم را داشته و جوانان نخبه خود را معرفی نموده اند.

خلیل جلیلی معاون پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه نیز در این نشست به حمایت های پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه از ایده های جوانان خلاق استان اشاره نمود و گفت: این حمایت ها در دو بُعد آموزشی و در اختیار دادن امکانات و تجهیزات انجام می گیرد تا با اجرایی شدن این ایده های خلاقانه زمینه اشتغال جوانان فراهم گردد.

وی تاکید نمود: اگر در بحث اشتغال در فضای مجازی در استان یک چشم انداز تعریف گردد، پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه می تواند در این زمینه گام های مهمی بردارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 314

به "ثبت نام 600 جوان قصرشیرینی برای فعالیت در اراضی طرح گرمسیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام 600 جوان قصرشیرینی برای فعالیت در اراضی طرح گرمسیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید