جایزه اسکات برنده اش را شناخت، انتخاب بهترین داستان تاریخی 2019

به گزارش مجله زیتوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت جایزه، دهمین جایزه اسکات که به بهترین اثر تاریخی تعلق می گیرد، رابین رابرتسون را به عنوان برنده 2019 خود انتخاب کرد.

جایزه اسکات برنده اش را شناخت، انتخاب بهترین داستان تاریخی 2019

این نخستین باری است که یک شاعر به عنوان برنده این جایزه 25 هزار پوندی انتخاب می گردد.

کتاب رابرتسون با عنوان برداشت بلند ترکیبی از نظم و نثر با اشعار بلند روایی تاریخی است که بیش از هر چیز یادآور زبان سر والتر اسکات هم هست.

رابرتسون که اکنون در لندن زندگی می نماید، متولد سواحل شمال شرقی اسکاتلند است و کتابش را درباره شهرهای بزرگ آمریکایی در دوره پس از جنگ جهانی دوم خلق نموده است.

وی جایزه اش را از دست الکساندر مک کال اسمیت نویسنده و نیز دوک بوکلویچ اسپانسر این جایزه دریافت کرد.

رابرتسون گفت مانند والتر اسکات او نیز کارش را به عنوان شاعر آغاز کرد و بعد به صورت تصادفی به سمت داستان گویی رفت.

هیأت داوران با یادآوری اینکه جایزه والتر اسکات 10 سال پیش با اهدای جایزه به هیلاری مانتل برای تالار گرگ کارش را آغاز کرد، گفت این جایزه می داند که داستان های تاریخی چه نقشی در چشم انداز ادبیات ایفا می نمایند و به همین دلیل معنای داستان تاریخی عمیق تر هم شده است و هر روز نویسندگان بیشتری در زبان انگلیسی به این امر گرایش پیدا می نمایند و به همین دلیل هم هر سال انتخاب برنده این جایزه سخت تر می گردد.

برداشت بلند کتاب برنده سال جاری روایتی از سفر داخلی یک سرباز کهنه کار کانادایی به نام واکر در سفر از نیویورک به لس آنجلس و سن فرانسیسکو است که کوشش دارد تا با این سفر به بازسازی زندگی اش پس از پشت سر گذاشتن هراس های جنگ در اروپا بپردازد. در خلال این روند نویسنده به مسائلی چون فیلم های سیاه و سفید، ترس دوران مک کارتیسم و زخم های روانی به جای مانده از جنگ می پردازد.

دیگر فینالیست های این جایزه شامل سامانتا هاروی، اندرو میلر، مایکل اونداتیه، پیتر کری و کرسیدا کانلی بودند.

هر یک از راه یافتگان به فهرست نهایی یک جایزه هزار پوندی دریافت کردند.

این رقابت از نظر ارزش اقتصادی یکی از پنج جایزه برتر بریتانیا است و سال 2009 توسط دوک و دوشس بوکلوچ پایه گذاری شده است.

برای شرکت در این رقابت، کتاب ها باید به زبان انگلیسی نوشته شده باشند و نقطه تمرکز آنها بر ماجرایی باشد که حداقل 60 سال پیش رخ داده است. این کتاب باید در بریتانیا، ایرلند یا دیگر کشورهای مشترک المنافع منتشر شده باشد.

سِر والتر اسکات (1771 تا 1832)، رمان نویس، شاعر، تاریخ دان و زندگی نامه نویس اسکاتلندی است که او را پدر رمان تاریخی می دانند. اشعار و رمان های معروف به وِیورلی او، به بازگویی وقایع مهیج مربوط به تاریخ وطنش می پردازند و سایر رمان های وی به بریتانیا و فرانسهٔ دوران قرون وسطی برمی گردند. شخصیت های اصلی رمان های وی را شاهان، ملکه ها، رجل سیاسی، مزرعه داران، گدایان و راهزنان تشکیل می دهند.

اسکات از برجسته ترین چهره های رمانتیسیسم بریتانیا محسوب می گردد که آثارش هنوز از استقبال بالایی برخوردار است.آیوانهو، راب روی، بانوی دریاچه و ویورلی از جمله آثار مشهور او هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 281

به "جایزه اسکات برنده اش را شناخت، انتخاب بهترین داستان تاریخی 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه اسکات برنده اش را شناخت، انتخاب بهترین داستان تاریخی 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید