حرکت قطار های آینده با گازبیومتان

به گزارش مجله زیتوا، این وسیله با حداکثر سرعت 50 مایل در ساعت و طول 20 متر گاز بیومتان را به انرژی الکتریکی تبدیل می نماید که این امر باتری های قطار را شارژ می نماید و موتور های آن را به حرکت در می آورد.

حرکت قطار های آینده با گازبیومتان

انگلیس میخواهد جهت حذف تدریجی موتور های دیزلی آلاینده، از قطار هایی استفاده کند که با گاز ایجاد شده از زباله های انسانی و حیوانی و مواد غذایی کار می نمایند.

واگن ریلی بیو اولترا (BioUltra) حاصل ایده گروهی از مهندسان شرکت Ultra Light Rail Partners مستقر در ووستر است و توانایی حمل 120 مسافر را دارد. واگن ریلی وسیله نقلیه ریلی خودران است که برای جابجایی مسافران طراحی شده است.

این وسیله با حداکثر سرعت 50 مایل در ساعت و طول 20 متر گاز بیومتان را به انرژی الکتریکی تبدیل می نماید که این امر باتری های قطار را شارژ می نماید و موتور های آن را به حرکت در می آورد. این پروژه با یاری 60 هزار پوندی آژانس تأمین بودجه تحقیقات Innovate UK انگلیس پشتیبانی می گردد.

این دومین یاری اقتصادی است که توسط این آژانس به این شرکت اعطا می گردد. نخستین یاری اقتصادی که 350 هزار پوند بود در اوایل سال 2020 برای ساخت یک قطار ریلی کوچکتر با ظرفیت 60 نفر به این شرکت داده شده بود.

آزمایش سرعت این مینی قطار آزمایشی که حدود 10 متر طول و حدود 12 تن وزن داشت ماه ژوئیه سال 2020 در تاسیسات Motorails Long Marston انجام شد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییراتی در این قطار اعمال خواهد شد و قطار جدید به ویژگی هایی مانند نور فرابنفش، سطوح مسی ویروس کش، سپر پلاستیکی و تهویه قوی مجهز خواهد شد.

دولت انگلیس اعلام نموده که میخواهد قطار های گازوئیلی را تا سال 2040 از خطوط راه آهن انگلیس حذف کند و به منابع سوختی جایگزین از جمله زیست گازها، هیدروژن و قطار های مجهز به باتری روی آورد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1145

به "حرکت قطار های آینده با گازبیومتان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت قطار های آینده با گازبیومتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید