خبرنگاران افزایش 35 درصدی مرسولات پستی

به گزارش مجله زیتوا، تهران-خبرنگاران- مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و امور مشتریان گفت: با افزایش 35 درصدی مرسولات پستی روبرو هستیم و از روزهای ابتدایی امسال بیش از 3 میلیون مرسوله در سراسر کشور توزیع شده است. او معتقد است پستچی ها نیز امروز در خط مقدم کرونا در حال خدمت رسانی هستند.

خبرنگاران افزایش 35 درصدی مرسولات پستی

محمد اخلاقی امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی مجله زیتوا گفت: با شیوع کرونا ایام تعطیل که خیلی از ارگان ها مانند بانک ها تعطیل بودند یا به صورت شیفتی کار می کردند، همکاران ما دست از کار نکشیدند و در روزهای ابتدایی سال 99 بیش از 3 میلیون مرسوله را در کشور جا به جا کردند.

او با بیان این که به دلیل تاخیرهای پیش آمده در پست در تمام شبکه های اجتماعی شرکت ملی پست از مردم عذرخواهی کردیم، اعلام کرد: جز روز اول فرودین ماه که تعطیلی سراسری شرکت ملی پست بود، روزهای دیگر (29 اسفند تا 5 فروردین) همکاران ما مشغول بودند و فعالیت های پستی در کل حوزه ها انجام می شد. در روزهای اول، دوم و سوم فروردین 50 درصد نیروها در تمام واحدها فعال بودند. واحد پستی تعطیل نداشتیم اما از آنجایی که تعداد مراجعه کنندگان کاهش پیدا کرده بود، در برخی واحدها با نیمی از نیروها کار را آغاز کردیم.

مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و امور مشتریان گفت: با توجه به این که برآورد هایی در خصوص شیوع ویروس کرونا از طریق بسته های پستی مطرح شد، فرآیند ضدعفونی کردن کامیون ها و مرسولات نیز ما را از برنامه ریزی که داشتیم کمی عقب انداخت.

اخلاقی با این توضیح در خصوص تاخیری که بسته های ارسالی از سوی شهروندان داشتند به دلایلی اشاره کرد: تاخیرهایی که در ارسال بسته ها در خاتمه سال رخ داد به این دلیل بود که برخی از امکانات عادی از ما سلب شد و این مسئله با محدودیت روبرو مان کرد.

از جمله این محدودیت ها می توان به حرکت های ریلی اشاره کرد. تعداد زیادی از مرسولات پستی از طریق خطوط ریلی به استان های مختلف کشور ارسال می شوند، با توجه به این که خطوط ریلی مسافری نداشت، قطارها نیز برنامه حرکتی عادی نداشتند. حجم بالای مرسولات به ما گوشزد می کرد که ارسال مرسوله ها باید به شیوه دیگری انجام شود. این کار را با استفاده از سیستم حمل و نقل شرکت ملی پست انجام دادیم و نسبت به ارسال مرسولات اقدام کردیم.

وی اشاره کرد: با توجه به نیازهایی که وجود داشت کمپین هایی برای خرید اینترنتی در شبکه های اجتماعی مختلف پیاده سازی شد. خرید از تمام فروشگاه و اصنافی که تعطیل شده بودند به صورت اینترنت انجام شد و استقبال از این روال هم به شدت زیاد بود.

اخلاقی اشاره کرد: حلقه اتصال خرید از طریق فضای مجازی و مشتری، شرکتی است که به صورت فیزیکی کالا را به دست مشتری برساند، این حلقه اتصال را شرکت ملی پست پر کرده است. در سالی که آغاز شده است، 35 درصد افزایش ترافیک را تجربه کردیم که با این شرایط ضرورت دارد مجموعه ما به ویژه در واحدهای پستی و قبول مرسوله، فعال باشند تا کار را پیش ببرند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 635

به "خبرنگاران افزایش 35 درصدی مرسولات پستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش 35 درصدی مرسولات پستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید