خبرنگاران سنای آمریکا تحریم های چین را تصویب کرد

به گزارش مجله زیتوا، تهران- خبرنگاران- مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه طرح تحریم چین به بهانه نقض استقلال هنگ کنگ را تصویب کرد.

خبرنگاران سنای آمریکا تحریم های چین را تصویب کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش نشریه پلیتیکو، بر اساس این مصوبه، افراد و بانک هایی که به چین در اجرای قانون جدید امنیت ملی این کشور یاری نمایند، تحریم می شوند.

این طرح ضد چین در حالی تصویب شد که سناتور کریس هالن و سناتور پات تومنی توافق با کاخ سفید را در این مورد تضمین نموده بودند.

هنگ کنگ یک منطقه اداری ویژه و منطقه اداری محلی چین محسوب می گردد. چین در واکنش به ناآرامی ها در این منطقه که امنیت ملی و رفاه ساکنان آن را به خطر انداخت و هنگ کنگ قادر به حل و فصل آن نبود، قانون امنیت ملی را از سطح ملی به سطح کاملا قانونی، منطقی و مطابق با قانون اساسی ارتقاء داد.

سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه چین در هنگ کنگ همچنین تاکید نمود که بعضی افراد به بهانه حقوق بشر و حاکمیت قانون، درباره امور داخلی چین داوری نامناسبی داشته اند اما این افراد نمی توانند پیش داوری های گستاخانه و ماهیت دخالت هایی که با سوء نیت در امور داخلی سایر کشورها انجام می دهند را کتمان نمایند.

آمریکا و سایر متحدان غربی این کشور مدعی هستند که قانون امنیت ملی چین در هنگ کنگ، استقلال این منطقه را از بین می برد و دموکراسی در این ناحیه را تحت الشعاع قرار می دهد.

از سوی دیگر مقامات پکن که آمریکا را عامل اصلی ناآرامی ها در هنگ کنگ می دانند، تاکید نموده اند که این قانون تنها دست دخالت های خارجی در امور هنگ کنگ را قطع می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 806

به "خبرنگاران سنای آمریکا تحریم های چین را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سنای آمریکا تحریم های چین را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید