خبرنگاران سه طرح عمرانی و خدماتی در ساوه افتتاح یا کلنگ زنی شد

به گزارش مجله زیتوا، ساوه- خبرنگاران - در نخستین روز از هفته دولت، بهره برداری از یک طرح عمرانی در حوزه بازسازی بافت تاریخی شهر ساوه و طرح خدماتی در حوزه آتش نشانی انجام و مرحله دوم طرح مسجد تا مسجد و بازسازی میدان تاریخی عاشورا با احداث بنای یادبود شهدای کربلا شروع شد.

خبرنگاران سه طرح عمرانی و خدماتی در ساوه افتتاح یا کلنگ زنی شد

جهت دریافت خدمات آلاچیق متحرک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

شهردار ساوه در آیین افتتاح و کلنگ زنی طرح های امروز که نماینده مردم شهرستان، فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر او را همراهی کردند، گفت: طرح ساماندهی میدان عاشورا با توجه به اینکه در قلب بافت تاریخی شهر واقع شده و از دیرباز محلی برای برپایی مناسک مذهبی به خصوص در ماه محرم است، با مصوبه شورای اسلامی شهر از امروز شروع شد.

سیدمهدی حسینی اضافه نمود: با توجه به اهمیت شرایط ظاهری میدان عاشورا قرار است در قالب طرح مسجد تا مسجد (پروژه بهسازی حدفاصل مساجد تاریخی سرخ و جامع) ساماندهی و بنای یادبودی نیز متناسب با واقعه کربلا و به یاد سالار شهیدان (ع) در آن احداث گردد.

وی گفت: شروع بهسازی این میدان در واقع ورود به اجرای مرحله دوم طرح ساماندهی مسجد تا مسجد شهر ساوه است و برای تکمیل این پروژه چهار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

به گفته شهردار ساوه، برای اجرای مرحله دوم طرح مسجد تا مسجد و تملک بناهای اطراف این پروژه نیز 40 میلیارد ریال اعتبار با تاییدیه شورای شهر اختصاص یافت.

وی گفت: فاز دوم طرح مسجد تا مسجد و المان میدان عاشورا تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

دومین طرح افتتاحی امروز در شهر ساوه، گذر عباسیه یا چهارسوق بود که قبلا این مکان تاریخی به محل تجمع پرنده فروشان شهر تبدیل شده بود و شلوغی و بوی تعفن این نقطه همیشه مورد گلایه شهروندان بود.

شهردار ساوه گفت: این گذر دارای ارزش تاریخی بالایی است و از آنجا که در دهه های گذشته به بافت تاریخی شهر توجه لازم نشده بود، با همفکری شورای شهر و مصوبه این نهاد در سال 97 تصمیم به بهسازی و بازسازی آن گرفتیم.

وی اضافه نمود: با همکاری مالکان و پرنده فروشان ابتدا بازارچه ای در ضلع جنوبی شهر (در انتهای خیابان فلاحت مشرف به بلوار خلیج فارس) احداث کردیم و سپس کار انتقال غرفه های پرنده فروشی به محل جدید را انجام دادیم.

حسینی گفت: برای بازسازی این گذر از معماری متناسب با بافت تاریخی و هویتی شهر ساوه استفاده کردیم تا شهروندان با عبور از این محل بتوانند به قدمت و پیشینه تاریخی، اجتماعی و فرهنگی ساوه پی ببرند.

به گفته حسینی برای بازسازی و بازسازی گذر عباسیه و اقداماتی از قبیل اجرای طرح های مربوط به کف سازی و محوطه آن یک هزار و 600 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری هزینه شد تا این طرح به عنوان نخستین پیاده راه شهر ساوه در قلب بافت تاریخی مورد استفاده همگانی واقع گردد.

بهره برداری از چهار دستگاه آمبولانس برای تقویت ناوگان آتش نشانی شهر ساوه نیز با حضور مسئولان انجام شد.

شهردار ساوه در خصوص این اقدام نیز، گفت: با توجه به فرسودگی ناوگان آمبولانس آرامستان و آتش نشانی، با مصوبه شورای شهر مقرر شد از محل اعتبارات سال جاری چهار دستگاه آمبولانس با 6 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع سال جاری شهرداری خریداری و در مدار استفاده قرار گیرد.

وی گفت: این خدمات در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تلقی می گردد.

حسینی همچنین به احداث ایستگاه جدید آتش نشانی در شهرک علوی اشاره نمود و گفت: با مجوز استانداری مرکزی تا به امروز 22 نفر نیروی آتش نشان جذب این ایستگاه شده اند.

در شهرستان ساوه 116 طرح عمرانی، مالی و خدماتی با اعتباری افزون بر 2 هزار و 428 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای افزون بر 2 هزار نفر در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 808

به "خبرنگاران سه طرح عمرانی و خدماتی در ساوه افتتاح یا کلنگ زنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه طرح عمرانی و خدماتی در ساوه افتتاح یا کلنگ زنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید