خبرنگاران 753 تن فرآورده های لبنی از یک واحد تولیدی گیلان صادر شد

به گزارش مجله زیتوا، رشت - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت پگاه گیلان از صادرات 753 تن فرآورده های لبنی طی نیمه نخست سال جاری به ارزش 11.7 میلیارد تومان توسط این شرکت اطلاع داد.

خبرنگاران 753 تن فرآورده های لبنی از یک واحد تولیدی گیلان صادر شد

موسی اسماعیل زاده عصر سه شنبه در نشستی خبری گفت: 80 درصد از میزان صادرات این شرکت خامه و مابقی آن پنیر و شیرهای طعم دار بود که به کشورهای افغانستان، عراق و آذربایجان صادر شده است.

وی با اشاره به فراوریات جدید این واحد صنعتی اظهار کرد: تا یک ماه آینده کره لاکتیکی و پنیر سیاهمزگی (پنیر سنتی در گیلان) در شرکت پگاه گیلان فراوری می گردد و بنا داریم علاوه بر این محصولات؛ در سال جهش فراوری نوشیدنی و ماست سر شیردار نیز فراوری کنیم.

وی به پرداخت بدهی به دامداران نیز اشاره و اظهار کرد : بدهی به دامداران از 50 روز سال گذشته به 30 روز در سالجاری کاهش یافته است؛ ضمن آنکه هیچ معوقه بانکی نداریم.

اسماعیل زاده در ادامه از عرضه 20 درصد از سهام پگاه گیلان به تازگی در بورس اطلاع داد و گفت: با توجه به شرایط کنونی بازار بورس در حال حاضر میزان بیشتری از این سهام را در این بازار عرضه نکردیم اما میزان عرضه شده تا کنون برای سهامداران دارای منفعت بوده است.

وی سلامت محصولات را حائز اهمیت دانست و گفت: شیری که در کارخانه تخلیه می گردد باید مجوز دامپزشکی داشته باشد وگرنه برگشت داده می گردد و مردم از سلامت شیر وارد شده به کارخانه و سلامت محصول در فرآیند فرآوری مطمئن باشند.

مدیرعامل این شرکت در خصوص قیمت محصولات لبنیات نیز اظهار کرد: تمام قیمت ها بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار مشخص می گردد و در زمینه مصرف لبنیات در استان گیلان در شش ماهه اول سال کاهشی نداشتیم.

شرکت صنایع ایران برای حدود 10 هزار نفر اشتغالزایی نموده است

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران هم در پیغام ویدئویی به شورای ارتباطات پگاه گفت: در حال حاضر شرکت صنایع ایران برای حدود 10 هزار نفر اشتغالزایی نموده است و با بیش از 165 هزار فروشگاه ارتباط تجاری دارد.

عبدااله قدوسی با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش مهمی در جهت آگاهی مردم و سلامتی جامعه دارند، گفت: توسعه لبنیات در جهان توسعه سلامتی است.

وی با اشاره به فراوری بیش از 800 نوع محصول گفت: شرکت صنایع شیر ایران 64 نشان ایمنی و سلامت از سازمان غذا و دارو دارد.

وی با اشاره به تاریخچه ای از تاسیس نخستین شرکت محصولات لبنی در کشور گفت: شرکت های لبنیات که بیش از 65 سال قدمت دارند ابتدا به منظور سلامت دانش اموزان و تامین شیر رایگان دانش اموزان تشکیل شد که در سال 33 در توافقی سه جانبه بین سازمان یونیسف، وزارت بهداشت و برنامه بودجه؛ فراوری و توزیع شیررایگان به مدارس در دستور کار نهاده شد.

قدوسی اظهار کرد: در راستای سلامت دانش اموزان چندین سال در کنار دولت بودیم و سال گذشته چندین استان محروم در دستور کار بودند و سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا آموزش به صورت فضای مجازی دنبال می گردد.

وی با بیان اینکه براساس آمار وزارت بهداشت؛ پوکی استخوان در کشور به سنین 40 تا 45 سال رسیده است و 90 درصد مردم از کمبود کلسیم رنج می برند، اظهار کرد: یکی از راهکارهای برطرف این مسائل افزایش سرانه شیراست که رسانه ها می توانند نقش موثری در این ارتباط داشته باشند.

مدیرعامل شزکت صنایع شیر ایران با اشاره به اینکه استان گیلان از استانهایی است که زنجیره شیر از فراوری تا مصرف کامل است، گفت: در گیلان برای افزایش فراوری شیر، دامداری صنعتی افتتاح شده و امیدواریم که در پخش محصولات نیز به ما یاری نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 955

به "خبرنگاران 753 تن فرآورده های لبنی از یک واحد تولیدی گیلان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 753 تن فرآورده های لبنی از یک واحد تولیدی گیلان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید