داروخانه های سیار در هایتی!

به گزارش مجله زیتوا، دست فروشی دارو ها در هایتی

وقتی در حال خرید دارو از داروخانه ها هستیم و خیالمان از دارویی که می گیریم راحت است شاید هیچ وقت فکرش را هم نکنیم که در جهان جایی هست که در آن هیچ داروخانه ای وجود ندارد و مردم هر دارویی که بخواهند را از دست فروشان می گیرند. می خواهیم درباره پدیده دست فروشی داروها در هایتی صحبت کنیم، خبرنگاران را هراهی کنید.

داروخانه های سیار در هایتی!

در شهر پورتو پرنس، مرکز هایتی برای دارو فروختن نیازی نیست که حتما داروساز باشید و یا داروخانه داشته باشید. تنها چیزی که نیاز دارید یک سطل و اراده ای قوی برای راه رفتن در زیر آفتاب داغ خیابان های شهر و پیدا کردن بیماران است. برای بیشتر مردم هایتی، قرص و دارو مثل شکلات یا میوه و سبزی یک خوراکی عادی به شمار میرود و خرید دارو از دوره گردهای خیابانی کاری متداول و عادی است. در هایتی به سختی داروخانه پیدا می گردد چون این دوره گردهای خیابانی منبع اصلی توزیع دارو برای مردم هستند و دیگر هیچ داروسازی به فکر داروخانه زدن نمی افتد. در سفر به هایتی ما توصیه می کنیم شما ریسک نکنید و داروهای مورد نیازتان را در کشور خودمان تهیه کنید. اما این داروفروش های خیابانی می توانند سوژه خوبی برای عکاسی شما باشند.

به عنوان یک فروشنده خیابانی باید داروها را طوری در سطل ها بچینید تا ظاهر مجذوب نمایندهی داشته باشد وگرنه هیچ کس از شما دارو نمی خرد! این قرص ها باید به شیوه ای هنرمندانه در سطل چیده شوند؛ باید آمپیسیلین را در کنار تیلنول قرار دهید تا بسته های قرص های صورتی و آبی در کنار هم ظاهری جالب و مجذوب نماینده را به وجود بیاورد. باید صدها قرص رنگارنگ را در سطلی کوچک بر روی هم قرار دهید و حواستان به این باشد که رنگ قرص های کناری به هم بیاید. یک قیچی هم برای جدا کردن قرص ها از هم، در بالای سطل قرار می گیرد و همه این داروها و قیچی را با کش محکم نگه می دارند. اگر از این رسم عجیب مردم هایتی خبر نداشته باشید با تماشا این داروخانه های سیار در نگاه اول شاید فکر کنید اینها در حال فروش شکلات هستند!

فروختن دارو به این شکل، غیر قانونی است اما وزارت بهداشت این کشور معمولا این قانون را اجرا نمی کند و همین نبود نظارت دولتی زندگی مردم هایتی را به خطر می اندازد چون آن ها برای تهیه دارو با دستفروشانی روبرو می شوند که هیچ آموزشی در زمینه های پزشکی و دارویی ندیده اند. خیلی از این داروها، داروهای عمومی ای هستند که از چین وارد می شوند و برخی از آن ها هم داروهای از تاریخ گذشته و تقلبی ای هستند که از جمهوری دومینیکن می آیند.

تعدادی از فروشنده ها حتی توصیه های پزشکی و دارویی هم به بیماران می نمایند که برخی از آن ها مثل تجویز آنتی بیوتیک قوی برای درمان آکنه واقعا مضر است. یکی از این فروشنده های دوره گرد می گوید که مردم هیچ چیز درباره بیماری خود را از ما پنهان نمی نمایند و به راحتی درباره بیماری های عفونی، سوء هاضمه و … خود صحبت می نمایند.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1744

به "داروخانه های سیار در هایتی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروخانه های سیار در هایتی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید